آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

تاکید بر تبادل الکترونیکی اطلاعات میان گمرکات ایران و جمهوری آذربایجان

در دیدار دو جانبه روسای گمرکات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در تهران بر تبادل الکترونیکی اطلاعات میان گمرکات دو کشور تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، علیرضا مقدسی رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و شاهین باقر اف سرپرست کمیته دولتی گمرک جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار دو طرف امضای یادداشت تفاهم سه جانبه در زمینه تسهیل ترانزیت میان روسای گمرکات ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان را بسیار مهم توصیف کردند و سرپرست کمیته دولتی گمرک جمهوری آذربایجان تاکید کرد که امضای این یادداشت تفاهم عدم معطلی کامیون‌ها و محصولات ایرانی را بدنبال خواهد داشت.
همچنین دو طرف با تاکید بر ضرورت تبادل الکترونیکی اطلاعات میان گمرکات دو کشور در خصوص جزئیات و مسائل پیش رو در راستای انتقال الکترونیکی اطلاعات برای آسان کردن تشریفات گمرکی بحث و تبادل نظر کردند.
پایانه ریلی آستارا و تسریع در اتمام زیرساخت‌های آن بخش دیگری از مذاکرات روسای گمرکات دو کشور بود که می‌تواند در تبادل تجارت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان نقش مهمی ایفا کند.
انجام برخی هماهنگی‌ها در خصوص ساعت کاری مرز‌ها و پیاده سازی پروژه تیر الکترونیکی از دیگر مواردی بود که در این دیدار در این خصوص مذاکره و تاکید شد که آمادگی کامل برای رفع هر گونه موانع گمرکی برای تسهیل و توسعه تجارت دو کشور وجود دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا