آذربایجاناخبار

حمايت شهر صهيونيست نشين «نتانيا» از جمهوري آذربايجان

تجمع حمايت  آمیزی از جمهوري آذربايجان در مقابل ارمنستان در شهر صهيونيست نشين «نتانيا» برگزار شد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز  به نقل از خبرگزاري رسمي آذرتاج جمهوري آذربايجان، اين تجمع در شهر نتانيا که شمار زيادي از يهوديان مهاجر از جمهوري آذربايجان در آنجا زندگي مي کنند، به دعوت سازمان غيردولتي «طرح هاي بين المللي براي جامعه» و گروه تئاتر رژیم صهیونستی- آذربايجاني «سرزمين آتش» برگزار شد.
در اين تجمع، بيش از ۵۰ شهروند رژیم صهیونستی با در دست داشتن تصاوير و پوسترهايي که فاجعه نسل کشي عليه آذربايجاني ها در سال ۱۹۹۲ در شهر خوجالي را منعکس مي کرد، شرکت داشتند.
سعادت شوکوروا، رييس گروه تئاتر «سرزمين آتش» گفت : « برغم اينکه تمامي شرکت کنندگان در اين تظاهرات ، شهروندان اسراييل بودند، اما، ما امروز از آنچه ميان جمهوري آذربايجان و ارمنستان روي مي دهد ، خيلي ناراحتيم. ما به کل دنيا و بخصوص به اشغالگران ارمني اعلام مي کنيم که مناقشه قره باغ موجب درد و رنج ما نيز است. در اين جنگ وحشتناک با اشغالگران، هم يهوديان و هم آذربايجاني ها در يک جبهه جنگيده اند. »
آريه گوت، رييس سازمان «طرح هاي بين المللي براي جامعه» نيز گفت : « رژیم صهیونستی و جمهوري آذربايجان، دوستان و همکارانشان را خودشان برمي گزينند و اين دو کشور همچنين سطح همکاري نظامي-فني فيمابين را خودشان معين مي کنند. در خصوص برخي مسايل ميان دو کشور، منافع مشترکي شکل گرفته است. در زمينه هاي سياسي و اقتصادي و نيز نظامي، مناسبات خوبي براساس اعتماد وجود دارد. به همين علت، تلاش هاي ارامنه و نيز برخي سياستمداران ارمني پرست در کنست ( پارلمان رژيم صهيونيستي) نمي تواند در اين همکاري ها اخلال ايجاد کند. »
خبرگزاري آذرتاج همچنين خبر داد:‌« شيرين نخميا ميخائلي، رييس جمعيت يهوديان کوهستاني جمهوي آذربايجان در رژیم صهیونستی گفت در صورت احتياج فرزندان جمهوري آذربايجان، ما آماده ايم که تيپ داوطلبان را در اسراييل براي کمک به آزادي اراضي اشغالي جمهوري آذربايجان تشکيل دهيم. »
رييس مرکز هماهنگي يهوديان مهاجر از جمهوري آذربايجان در گفتگوي اختصاصي با خبرگزاري آذرتاج نيز گفت : « حوادثي که در خط جبهه روي داد نشان مي دهد که جمهوري آذربايجان ، حفظ وضع موجود را در قره باغ کوهستاني تحمل نخواهد کرد. ما، موضع جمهوري آذربايجان راعادلانه و منطبق با حقوق بين الملل و نيز حق آزادي اراضي از اشغال مي دانيم.»
شيرين نخميا ميخائلي افزود : « ما رژیم صهیونستی ها نه در حرف، بلکه در عمل مي دانيم که جنگ و ترورهايي که رذيلانه انجام مي شوند، چه چيزي است. ما از خداوند متعال بخاطر نصيب کردن امکان زاده شدن و رشد و زندگي در کنار ملت آذربايجان به ما، سپاسگزاريم و افتخار مي کنيم که در جمهوري آذربايجان که براي ما وطن مادري به حساب مي آيد، متولد شده ايم. با مسئوليت کامل به دنيا اعلام مي کنيم که مناقشه قره باغ کوهستاني ، فاجعه و رنج ما نيز است. زيرا، حقيقت با جمهوري آذربايجان است. »

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا