آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

اظهارات رئیس جمهور ونزوئلا در سومین نشست کمیسیون مشترک ونزوئلا و ترکیه

مادورو: قدس سرزمین مقدس همه ادیان، سرزمین مقدس فلسطین است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبر.ترک، مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در جلسه اختتامیه سومین نشست کمیسیون مشترک همکاری های ونزوئلا و ترکیه طی سخنانی اظهارداشت: درجلسات کمیسیون مشترک پیشرفت‌هایی رضایت بخشی در زمینه همکاری دربخش های گردشگری، خطوط هوایی، فعالیت های تجاری و همکاری های بهداشتی صورت گرفت.

وی در ادامه با اشاره به دوستی دو کشور ونزوئلا و ترکیه گفت: «در چارچوب این کمیسیون مشترک، سلام ویژه ای به اردوغان رئیس جمهور ترکیه ارسال می کنم. دوست بزرگ کشورمان، دوست بزرگ ما. او از ونزوئلا حمایت کرد. ما با او راهی برای منافع مشترک مان گشودیم. مسیر برادری و همکاری را ایجاد کردیم.»

مادورو با اشاره به کمک‌های ترکیه به کشورش گفت: «ترکیه همیشه در سخت‌ترین شرایط در کنار مردم ونزوئلا بوده است.»

رئیس جمهور ونزوئلا با بیان اینکه ترکیه با تحریم‌های اعمال شده علیه ونزوئلا مخالف است، گفت: «در سال‌های اخیر، پایه‌های اعتماد سیاسی و دیپلماتیک بسیار قوی بین دو کشور ایجاد شده است.»

وی همچنین از سرمایه گذاران ترکیه ای برای سرمایه گذاری در ونزوئلا دعوت به عمل آورد.

مادورو در ادامه سخنان خود گفت: «ترکیه را دوست داریم. دوستان واقعی ترکیه هستیم. ونزوئلا بهترین دوست ترکیه است. زنده باد روابط ونزوئلا و ترکیه، زنده باد دوستی، زنده باد صلح، زنده باد همکاری.»

مادورو در این نشست همچنین با اشاره به روز جهانی قدس که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان گرامی داشته می شود، گفت: «قدس سرزمین مقدس همه ادیان، سرزمین مقدس فلسطین است. ما مسیحی هستیم، اما عیسی یک پسر فلسطینی بود که در فلسطین به دنیا آمد و در آنجا از دنیا رفت. شما مسلمانان نیز او را پیامبر بزرگی می دانید. بیت المقدس ما را متحد می کند. به همین خاطر ما امروز حمایت و همبستگی خود را با مردم فلسطین، همه مردم مسلمان برای آرمان فلسطین و مردم جهان که برای آزادی خود می‌جنگند، ابراز می‌کنیم.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا