آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

اظهارات حاج ابگل سلیمان اف پس از آزادی از زندان

حاج آبگل سلیمان اف: انسانها بخاطر بیان عقیده نباید محبوس شوند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حاج آبگل سلیمان اف زندانی سیاسی جمهوری آذربایجان که به دلیل دفاع از حجاب و ارزش های اسلامی به 12 سال حبس سفارشی محکوم شده بود، پس از آزادی از زندان حاکمیت، به اظهار نظر در خصوص سال های محرومیت از آزادی و لزوم برخورداری انسانها از «آزادی بیان» پرداخت.

حاج آبگل گفت: «انسانها بخاطر بیان عقیده نباید محبوس شوند، به جرم بیان عقیده نباید به حمل مواد مخدر متهم شوند.»

مدافع حجاب در ادامه اظهار داشت: «زندان برای ما شیرین بود چون در راه خدا بود. پس از اعتراضات ما مشکلات دینداران کمتر شده، مساجد را ویران نمی کنند، آنها با دین ما کار نداشته باشند ما هم با کسی کاری نداریم. وضعیت به گونه ای نیست که مجبور شویم از کشور خارج شویم (در نتیجه اعتراض ها) می توانیم با دینداری زندگی کنیم.
زندان تفکر ما را تغییر نداده و بر عقیده خود هستم. اگر دوباره علیه دین و برنامه های دینی اقدام کنند، باز هم اعتراض خواهیم کرد.»
این اسلامگرای آذربایجانی در ادامه گفت: «به علت دفاع از دین و حجاب ما را عامل ارمنی ها معرفی کردند. به خاطر تحصیل در ایران ما را عامل سرویس های جاسوسی معرفی کردند! چه بگویند؟! بگویند در حمایت از حجاب اعتراض کرده ایم؟! این را که نمی گویند.»
وی همچنین با اشاره به اتفاقات و آشوب های اخیر در ایران افزود: «در ایران هم این اعتراضاتی که مشاهده می کنید هر از گاهی در ۴۵ سال گذشته اتفاق افتاده است. این اعتراضات در همه جای دنیا هست. در آنجا برخی چیزهایی می خواهند که قانون اجازه نمی دهد.»

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا