آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانترکیهعمومیقره باغ

اظهارات تحقیرآمیز علی اف علیه ارامنه

رییس جمهور آذربایجان گفت: ارامنه پرچم جمهوری آذربایجان را در میدان مرکزی ارمنستان آتش زدند، اما آیا آنها می توانند به پرچم های ما در کوه آغری، قله مورو و کوه های زنگزور و شوشا نزدیک هم بشوند؟!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، الهام علی اف، رییس جمهور آذربایجان بار دیگر با تحقیر ارامنه گفت: «آنها پرچم جمهوری آذربایجان را در میدان مرکزی ارمنستان آتش زدند، اما آیا آنها می توانند به پرچم های ما ( ترکیه و جمهوری آذربایجان) در کوه آغری، قله مورو و کوه های زنگزور و شوشا نزدیک هم بشوند؟ طبیعتا نه! زیرا، این نشانه عجز و ناتوانی آنهاست؟»
علی اف این سخنان تحقیرآمیز و کودکانه علیه ارامنه را در دیدار با ورزشکاران ترکیه ای مدال آور در مسابقات ورزشی سنگین وزن ایروان بیان کرد.
در جریان این مسابقات، یک فرد ارمنی پرچم جمهوری آذ بایجان را سوزاند و باکو ورزشکاران خود را از مسابقات بیرون کشید، اما ترک ها مسابقات را ترک نکردند، ولی برای دلخوش کردن جمهوری آذربایجان، ورزشکاران ترک مدال های خود را بطور نمادین و نمایشی به الهام علی اف هدیه کردند!
ترک ها با این قبیل اقدامات نمایشی، الهام علی اف و رسانه های جمهوری آذربایجان و بخش مهمی از مردم این کشور را به تداوم دشمنی با ارامنه سوق می دهند، اما برای تامین منافع مادی خود مراودات تجاری گسترده ای با ارمنستان و ارامنه قره باغ دارند و از مدتی پیش گفتگوی آنکارا با ایروان برای برقراری روابط دیپلماتیک نیز شروع شده است!

در عین حال، مقامات ترک و مستشاران صهیونیست باکو با سر دادن شعارهای شداد و غلاظ در حمایت از جمهوری آذربایجان در مقابل ارامنه، همچنان بر آتش اختلافات میان این دو می دمند و الهام علی اف نیز این تحریکات ضد ارمنی ترک ها و صهیونیست ها را بازتاب می دهد تا منطقه قفقاز بطور دائم در تنش و بحران باقی بماند!

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا