اخباراردبیل

اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه عملیاتی شود

امام جمعه اردبیل گفت: باید تمامی تلاش و جدیت بر ترویج و اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه و به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان باشد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از تسنیم، آیت‌الله سیدحسن عاملی عصر امروز در همایش مقام و منزلت زن در سالن ولایت اردبیل اظهار داشت: باید تمامی تلاش و جدیت بر ترویج و اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه و به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان باشد و باید بانوان متعهد استان اردبیل در این زمینه پیشگام باشد.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای تضعیف فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه بیان کرد:‌ تمامی تلاش دشمنان با راه‌اندازی شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای  بر تضعیف فرهنگ حجاب و عفاف و از بین بردن بنیان خانواده است تا از این طریق بتوانند به اهداف خود دست یابند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: خانواده‌ها و به ویژه جوانان باید در این زمینه آگاه بوده و با هوشیاری و بصیرت کامل فریب دروغ‌های شبکه‌های ماهواره‌ای را که توسط سرمایه‌گذاری دشمنان راه‌اندازی شده، نخورند.

عاملی با بیان اینکه شاخصه زن مسلمان رعایت حجاب و صیانت از آن و استفاده از لباس و پوشش مناسب در عرصه اجتماعی است، گفت: مهمترین راه پیشرفت و ترقی بانوان در جامعه اسلامی رعایت حجاب و عفاف و حضور با حجاب کامل در جامعه است که بانوان ما باید به این امر توجه ویژه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: امروزه در جوامع غربی جریان دفاع از حجاب را زنانی به راه انداخته‌اند که بعدها به اسلام گرایش پیدا کرده‌اند و شاخصه عفاف و حجاب را عنصری امنیتی و منشا آرامش می‌دانند.

وی تفکر فمینیستی را تلاش برای جدایی زن از خانواده و اختلاف بین خانواده و ایجاد تشنج و خلل در بنیان آن دانست و افزود: این تفکر در صدد انکار نقش مادران و زنان در خانواده و تلاش برای ترویج بی‌حجابی در جامعه است.

امام جمعه اردبیل اظهار کرد: دشمنان اسلام تلاش می‌کنند تا با ترویج بی‌حجابی و فرهنگ غربی در جامعه ما پایه‌های نظام را تضعیف کنند اما زنان باید با الگو قرار دادن ارزش‌های اسلامی و دینی این توطئه و ترفند دشمنان را خنثی کرده و زیبایی‌های حجاب و عفاف را به گوش جهانیان برسانند.

انتهای پیام/ د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا