آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغ

استقبال رئیس جمهور آذربایجان از حضور شرکت‌های آمریکایی در بازسازی قره‌باغ

الهام علی‌اف در پیامی به جو بایدن، خواستار مشارکت شرکت‌های آمریکایی در بازسازی اراضی آزاد شده قره‌باغ شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، رئیس جمهور آذربایجان در پیامی به «جو بایدن» همتای آمریکایی خود، خواهان مشارکت شرکت‌های آمریکایی در بازسازی سرزمین‌های آزاد شده منطقه «قره‌باغ» شد.

 در بخشی از پیام «الهام علی‌اف» آمده است: «امروز  آذربایجان دولتی است که سیاست‌های مستقلی را بر اساس خواست و منافع مردم خود دنبال می‌کند. آزادسازی اراضی تاریخی آذربایجان به تهاجم نظامی تقریباً ۳۰ ساله ارمنستان پایان داد، زیرا کشور ما خود  قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را که تقریباً ۳۰ سال تنها روی کاغذ مانده بود، اجرا کرد. ما به‌عنوان طرفدار صلح، آماده‌ ایم تا مذاکرات بر سریک معاهده صلح با ارمنستان بر اساس اصول اساسی حقوق بین‌ الملل مانند تمامیت ارضی، حاکمیت و عدم تخطی از مرزهای شناخته شده بین‌المللی کشورمان را آغاز کنیم.  امیدواریم که ایالات متحده از دستور کار صلح آذربایجان بر اساس چشم انداز آینده حمایت کند.»

علی‌اف با تشکر از جو بایدن به خاطر نامه تبریک به مناسبت عید نوروز، گفت: «کار بازسازی پس از جنگ در سراسر سرزمین‌های آزاد شده ما در حال انجام است. ما خوشحال خواهیم شد که شرکت‌هایی از ایالات متحده نیز در این فرآیند مشارکت داشته باشند. من معتقدم که به عنوان دوستان و شرکا، به تلاش‌های مشترک بیشتر برای توسعه همکاری‌هایمان با توان بالقوه  قابل توجه در همه زمینه‌ها به خاطر منافع و رفاه مردم دو کشور ادامه خواهیم داد.»

گفتنی است، آمریکا چندی قبل از اختصاص کمک ۵۰۰ هزار دلاری برای مین روبی در جمهوری آذربایجان، خبر داده بود. باکو  پیشتر نیز علاقمندی برای حضور شرکت‌های آمریکایی در روند بازسازی سرزمینهای آزاد شده این کشور در قره باغ را اعلام کرده بود.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا