آذربایجاناخبارعمومی

حمایت جمهوری آذربایجان از طرح‌های گردشگری و میراث فرهنگی جاده ابریشم

نماینده جمهوری آذربایجان در اجلاس جهانی راه ابریشم گفت: این کشور از طرح‌های گردشگری و میراث فرهنگی در مسیر جاده ابریشم حمایت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، شاهین مصطفایف روز سه‌شنبه در ششمین نشست کمیته هماهنگی معرفی میراث برای ثبت‌های زنجیره‌ای در کشورهای مسیر جاده ابریشم در همدان با اشاره به اولین حضور جمهوری آذربایجان در این نشست اظهار کرد: جمهوری آذربایجان همکاری طولانی با یونسکو در حوزه‌های مختلف میراث فرهنگی ملموس و غیرملموس داشته و از طرح‌های جاده ابریشم حمایت می‌کند.

نماینده جمهوری آذربایجان در نشست جهانی راه ابریشم با تاکید بر اینکه «راه ابریشم» در کشور ما یک برند ملی است که قرار است روابط ملی و بین‌المللی را هدایت کند افزود: جمهوری آذربایجان از اولین کشورهایی بود که از طرح «یک جهان یک راه» حمایت کرده بود.

مصطفایف با بیان اینکه به چندین دلیل جمهوری آذربایجان می‌تواند در جاده ابریشم موثر باشد افزود: جمهوری آذربایجان با ایران، ترکیه، گرجستان و روسیه از راه زمینی و با قزاقستان و ترکمنستان از راه دریایی همسایه است و فرصت فرامرزی در حوزه معرفی زنجیره‌ای فراهم می‌کند.

وی با اشاره به شناسایی سه مسیر اصلی که مبنای همکاری ملی در چارچوب زنجیره‌ای قرار می‌گیرند ادامه داد: جمهوری آذربایجان می‌تواند آغازکننده مسیری از ایران به نخجوان و شهرهای دریایی روسیه باشد.

نماینده جمهوری آذربایجان در نشست جهانی راه ابریشم خاطرنشان کرد: چیزی که مهم است تعداد زیاد بناهای باستان‌شناسی در طول مسیرها در جمهوری آذربایجان حفظ شده که در بردارنده برج و باروها، کاروانسراها، ساختمان‌های مذهبی، معبدها و مساجد هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا