آذربایجاناخبارعمومی

تحلیلگر سیاسی جمهوری آذربایجان: عربستان در آستانه شکست از مردم یمن است

« زرتشت علی زاده » تحلیلگر سیاسی سرشناس جمهوری آذربایجان گفت: عربستان در آستانه شکست کامل از مردم یمن است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز،  علی زاده روز سه شنبه در  گفت و گو با ایرنا افزود: دلیل اصلی بروز جنگ یمن تلاش های عربستان و رژیم های مرتجع عربی متحد آن برای کنترل این کشور می باشد ولی نمی توانند در این راستا موفق شوند چرا که  مردم یمن خواستار تعیین سرنوشت خود بوده  و حاضر نیستند دخالتهای بیگانگان را تحمل کنند.

 این تحلیلگر جمهوری آذربایجان با اشاره به عزم مردم یمن برای دفاع از کشورشان گفت: کسانی که با تاریخ ملت یمن آشنا هستند متوجه این واقعیت می باشند  که در طول تاریخ هر گونه دخالت خارجی و تجاوز نظامی به  این کشور شکست خورده و هیچ کشوری بیگانه تا به حال موفق نشده است یمن را تحت تصرف در آورد.

علی زاده تصریح کرد: بنابراین از ابتدای آغاز تجاوز تظامی عربستان و کشورهای حامی آن به یمن مشخص بود که جنگ علیه این کشور هم دچار شکست خواهد بود و مردم یمن دیر و یا زود به تجاوز نیروهای بیگانه در سرزمین خود پایان خواهند داد.

وی در مورد ادعاهای واهی مطرح شده از سوی آمریکا و عربستان در باره دخالت ایران در حمله پهپادهای یمنی به تاسیسات نفتی عربستان گفت: عربستان حاضر به برقراری صلح در یمن نیست و  در صدد برقراری هیمنه خود بر این کشور است ولی ادامه این جنگ منجر به شکست کامل آن خواهد شد.

علی زاده همچنین نقش رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بحران در منطقه را تایید کرد و گفت: این رژیم در راستای  تحریک آمریکا برای ورود به مناقشه با ایران تلاش می کند تا به  اهداف شوم خود علیه تنها رقیب اش در منطقه نایل شود.

وی درباره قصد آمریکا برای اعزام نیروی نظامی به منطقه با هدف حمایت از عربستان  هم گفت: این یک اقدامی بیهوده است و نمی تواند نتیجه  مطلوب برای واشنگتن و متحدان منطقه ای آن داشته باشد.

 به گفته علی زاده  هر گونه حضور آمریکا در منطقه پیامدهای تاسف انگیز برای کشورهای منطقه دارد و در حال حاضر شاهد این وضعیت در عراق، لیبی، افغانستان و سودان هستیم.

وی گفت: سیاست های امپریالیستی آمریکا صبر جهانیان را لبریز کرده است و با وجود این که خود کشورهای اروپایی متفق آمریکا به شمار می روند، از سیاست های کاخ سفید علیه ایران حمایت نمی کنند. بنابراین در حال حاضر شاهد افزایش بیش از پیش اعتراضات جهانی علیه سیاست های تهاجمی و تهدیدات آمریکا هستیم.

این کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان گفت: تنها راه برقراری صلح و  ثبات  در منطقه خاور میانه خروج نیروهای بیگانه است چرا که این حضور فقط فاجعه بزرگی برای مردم منطقه به بار می آورد و به همین دلیل باید فکری کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا