اخبارارمنستانترکیهعمومی

استفاده سعودی ها از لابی ارمنی بر علیه ترکیه

ارمنستان از لحاظ نظامی و استراتژیک شریک مهمی برای ائتلاف عربی علیه ترکیه به حساب نمی‌آید، اما عربستان سعودی و امارات متحده عربی قصد دارند از لابی‌های ارمنی در آمریکا و فرانسه نهایت استفاده را بکنند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، «ایگور گانکراتنکو» کارشناس نظامی و سیاسی روس در مصاحبه با خبرنگاران در مورد روابط ارمنستان با امارات متحده عربی اظهار داشت: «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر به همراه «آرمن سرکیسیان» رئیس‌جمهور و «دیوید تونویان» وزیر دفاع ارمنستان در مذاکره با «محمد بن احمد البواردی» وزیر دفاع امارات متحده عربی بر تقویت همکاری‌های مشترک بین دو کشور به توافق رسیدند. در واقع برخی از کشورهای عربی برای مقابله با ترکیه به این نتیجه رسیده‌اند که ارمنستان را به سمت ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی، امارات متحده عربی و مصر جلب کنند.

گانکراتنکو تأکید کرد: ارمنستان از لحاظ نظامی و استراتژیک شریک مهمی برای ائتلاف عربی علیه ترکیه به حساب نمی‌آید، اما عربستان سعودی و امارات متحده عربی قصد دارند از لابی‌های ارمنی در آمریکا و فرانسه نهایت استفاده را بکنند؛ به همین خاطر برای رسیدن به اهداف خود از دادن هرگونه امتیاز اقتصادی به ایروان مضایقه نمی‌کنند. این کشورها امیدوارند در بلندمدت بتوانند از این لابی ارامنه علیه ایران در اتحادیه اروپا نیز استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا