آذربایجاناخبارعمومی

استانداردهای دوگانه مجمع پارلمانی شورای اروپا در خصوص زندانیان سیاسی در جمهوری آذربایجان

مجمع پارلمانی شورای اروپا در رویکردی تبعیض آمیز، دینداران زندانی بخاطر اعتراض به برگزاری مسابقه ابتذالی یوروویژن -۲۰۱۲ و رژه همجنس بازان در باکو را زندانی سیاسی ندانست!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در قطعنامه مجمع پارلمانی شورای اروپا که برای درخواست آزادی زندانیان سیاسی جمهوری آذربایجان صادر شد، نام شهروندانی که بخاطر اعتراض به برگزاری مسابقه ابتذالی یوروویژن و رژه همجنس بازان در باکو زندانی شده اند، در فهرست زندانیان سیاسی این کشور گنجانده نشده است.

به گزارش میدان تی وی، رسول جعفروف اف، مدافع حقوق بشر گفت در فهرست زندانیان سیاسی که به مجمع پارلمانی شورای اروپا ارایه شده و در قطعنامه این مجمع نیز نامشان ذکر شده است، فقط نام کسانی درج شد که همه مدافعان حقوق بشر پذیرفته اند که آنها مرتکب هیچ جرمی نشده اند!

رسول جعفروف گفت: برخلاف ادعای نمایندگان حکومت جمهوری آذربایجان، نه نام محبوسانی که در زمان مسابقه یوروویژن دستگیر شده اند و نه کسانی که به ترور یا سایر جرایم متهم شده اند، در این فهرست نیامده است.

از سوی دیگر، خانم صاحبه غفاراوا، عضو هیات نمایندگان مجلس جمهوری آذربایجان در مجمع پارلمانی شورای اروپا با رد قعطنامه این مجمع در خصوص ضرورت آزادی زندانیان سیاسی جمهوری آذربایجان گفت: تندروهای دینی که بخاطر جرایمشان محاکمه شده اند، در قطعنامه مجمع پارلمانی شورای اروپا، زندانی سیاسی محسوب شده اند.

لازم به ذکر است، بررسی عملکرد مجمع پارلمانی شورای اروپا در مجموع نشان می دهد برخورد این مجمع با پرونده های مربوط به دینداران در مقایسه با افراد غرب گرا متفاوت و متمایز می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا