آذربایجاناخباراردبیلایرانتحليل هاعکسعمومیویژه

 از شایعه تا واقعیت تابعیت دختر سردار سلیمانی

رسانه‌ های ضدانقلاب همزمان با استقبال پرشور  مردم ایران  از مراسم خاکسپاری حاج قاسم سلیمانی، به ایجاد شبهه ، شایعه و تحریف موضوع پرداخته اند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سردار قاسم سلیمانی چه در زمان زنده بودنش و چه در زمان شهادتش همواره مورد هجوم شایعات  دشمنان و ضدانقلاب قرار داشت.

خبری تکان‌دهنده در صبح جمعه ۱۳دی ماه مردم ایران و عراق حتی منطقه غرب آسیا و جهان را به شوک فرو برد؛ ژنرال قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس از رهبران جبهه مقاومت اسلامی در یک عملیات تروریستی به شهادت رسیدند.

پس از مدتی مقامات آمریکایی از جمله ترامپ به چنین اقدام تروریستی‌ اعتراف کردند. در کل جهان این اتفاق با واکنش شدید روبرو شد و بسیاری از مقامات دولتی، شخصیت های سیاسی و چهره‌های سرشناس هنری هم به این اقدام وحشیانه رئیس‌جمهور آمریکا معترض شدند.

اما در این میان بودند گروه‌های معدودی که از اعلام این خبر ابراز رضایت کردند؛ واکنش افرادی مانند منافقین و وهابیون و مخالفان جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف از جمله در جمهوری آذربایجان کاملاً قابل پیش بینی بود. به طوری که  شایعه سازی، دروغ پراکنی و در مجموع واکنش های منفی و خباصت آلود رسانه‌های وابسته به این گروه ها و کشورها، فورا نمایان شد.

 با شروع تشییع حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش، مردم ایران چشم جهانیان را به خودشان خیره کردند و حماسه‌ای آفریدند که مانندش در ۲۰ سال گذشته نظیر نداشت. میلیون‌ها نفر از تمام اقشار مردم در خوزستان و خراسان و تهران و قم و کرمان به میدان آمدند. استان‌هایی هم که مجالی برای حضور در مراسم تشییع پیدا نکردند اما ساکت ننشستند و به خیابان‌ها آمدند و انزجار خودشان از آمریکا را فریاد زدند.در فضای مجازی نیز وضع مشابهی وجود داشت، در توییتر #قاسم_سلیمانی ترند شد، اینستاگرام هم پر شد از ابراز محبت کاربران به سردار دلها؛ و این امر باعث شد تا اینستاگرام هم تیغ سانسور را بر این پست‌ها بکشد.

اما استراتژی رسانه‌ای ضدانقلاب همزمان با چنین استقبال و حمایتی از حاج قاسم سلیمانی تغییر کرد و به ایجاد شبهه و شایعه و تحریف موضوع پرداختند. «دروغ بزرگ» مهمترین ابزار این رسانه‌ها برای به حاشیه بردن چنین رویدادی است. در این میان یکی از سایت های جمهوری آذربایجان به نام «اوقات»  ovqat.com که معمولا در نشر اخبار دروغ و شایعه پراکنی علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند، همگام و همراه با مطبوعات و رسانه های کشورهای مرتجع عربی در انتشار اخبار دروغ دست به کار شد.

این رسانه‌ها و سایت «اوقات»  جمهوری آذربایجان مدعی داشتن تابعیت آمریکایی زینب سلیمانی شدند و منبع آن‌ها هم تصویری بوده که در سایت dreshare منتشر شده بود. اما این سایت، سایتی جهت معرفی افراد مختلف است و هر کس می‌تواند در آن یک اکانت با هر اطلاعاتی که مایل است، ایجاد کند. حتی بعضی از کاربران برای اثبات بی‌ارزش بودن این اطلاعات، با ایجاد صفحه‌ای برای دختر ترامپ، او را ایرانی و شیعه ۱۲ امامی معرفی کردند.

سوال اساسی این است که سایت آذری اوقات ovqat.com از مشارکت در خبرسازی دروغ علیه خانوده سردار سلیمانی چه هدفی را دنبال می کند؟ کاملا مشخص است این سایت از میزان محبوبیت بالای سردار سلیمانی در میان مردم کشورهای مسلمان و به ویژه جمهوری آذربایجان به دلیل شکست دادن طرح ها و راهبردهای آمریکا ، رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا بر ضد مسلمانان آگاهی کامل دارد. آن چنان که از دید آمریکایی ها سردار سلیمانی بزرگترین دشمن آن ها به حساب می آمد. بی تردید رسانه ها و سایت هایی همانند  سایت آذری اوقات ovqat.com  می خواهند با ایجاد شبهه و شایعه و تحریف در خصوص خانواده سردار سلیمانی از عظمت این شخصیت بی نظیر بکاهند. کدام عقل سلیم قبول می کند که دختر حاج قاسم تابعیت دشمن اصلی پدرش را داشته باشد. مشخص است که این اقدام آنان همانند انکار آفتاب در وسط روز است.
تصاویر استقبال از پیکر شهید سردار سلیمانی و همرزمانش در شهرهای عراق و ایران

  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا