آذربایجاناخبارعمومی

اعزام گروه ناظران سازمان شانگهای به منظور نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان

سازمان شانگهای برای اولین بار به منظور نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در جمهوری آذربایجان گروه ناظر انتخابات می فرستد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،سازمان شانگهای به منظور نظارت بر روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در جمهوری آذربایجان در تاریخ ۱۱ آوریل سال جاری هیئت نمایندگی خود را به این کشور اعزام خواهد کرد.

این اولین بار است که سازمان شانگهای، هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در آذربایجان خواهد داشت. به گفته رشید عالم اف مسئول هماهنگی هیئت نظارت شانگهای بر انتخابات؛ تیم ۲۰ نفره نظارت بر انتخابات شامل مسئولین ستاد مرکزی سازمان شانگهای در پکن و نمایندگان کشورهای عضو این سازمان خواهند بود.

این هیئت ضمن آشنایی با وضعیت پیش از انتخابات در جمهوری آذربایجان، بر روند رای گیری در شهرهای باکو، سومقائیت، گنجه، و مناطق آبشرون و مینگه چئویر نظارت خواهند کرد.

در حاشیه حضور این هیئت نمایندگی از پنجم تا سیزدهم آوریل در جمهوری آذربایجان، دیدارهای رسمی با مقامات کشوری نیز در دستور کار هیئت خواهد بود.

لازم به یادآوری است، سازمان همکاری شانگهای در سال ۲۰۰۱ و با مشارکت روسیه، چین، قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان و تاجیکستان کار خود را آغاز کرده و از سال گذشته پاکستان و هندوستان نیز به عضویت دائم این سازمان درآمده‌‌اند. جمهوری آذربایجان تاکنون به عنوان شریک گفتگو با سازمان همکاری نزدیک داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا