آذربایجاناخبارارمنستانقره باغ

ارمنستان ۲۰ روستا را در مناطق اشغالی خالی از سکنه کرده است

نیروهای نظامی ارمنستان پس از آتش گشودن به مناطق مسکونی و غیرنظامیان جمهوری آذربایجان ساکن در روستاهای مناطق  نقطه خط تماس، ۲۰ روستا را در منطقه قره باغ اشغالی خالی از سکنه کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، وزارت دفاع آذربایجان با اعلام این خبر گفته که، این اقدام ارمنی ها برای جلوگیری از جواب محکم ارتش آذربایجان صورت گرفته است.

وزارت دفاع آذربایجان بیان داشته است که، پس از آتش گشودن نیروهای ارمنی به مناطق مسکونی و غیرنظامیان آذربایجان، ارتش این کشور طی چند روز گذشته سنگرها و مواضع ارمنستان اشغالگر را به صورت مداوم زیر آتش گرفتند.

دولت ارمنستان پس از دادن تلفات زیاد در منطقه، از ترس ارتش آذربایجان  ۲۰ روستا را در منطقه قره باغ اشغالی خالی از سکنه کرده است.

بر اساس این گزارش، دولت ارمنستان که در قبال سیاست های اشغالی و نظامی خود متقبل شکست شده است، برای جلوگیری از احتمال هجوم ارتش آذربایجان، تعلیمات نظامی را در منطقه آغاز کرده است.

بنا به اعلام وزارت دفاع آذربایجان، دولت ارمنستان به بهانه برگزاری تعلیمات نظامی اما در اصل از ترس ارتش آذربایجان، ساکنین ۲۰ روستا را در مناطق اشغالی خارج کرده است.

وزارت دفاع آذربایجان همچنین به نیروهای نظامی مستقر این کشور در خط تماس با ارمنی ها دستور اکید داده که، در صورت آتش گشودن نیروهای ارمنستان به سمت مناطق مسکونی و غیرنظامیان آذربایجان، سنگرها و مواضع نظامیان ارمنستان را با سلاحهای سنگین زیر آتش بگیرند.

چندی پیش نیروهای ارمنی به یک چادر در طرف آذربایجان  که مراسم عروسی در آن درحال برگزاری بود، آتش گشودند.

در اثر این اقدام وحشیانه ارمنی ها، سه نفر از جمله یک کودک سه ساله آذربایجان زخمی شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا