آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

ارمنستان مدعی عمدی بودن آسیب به خط لوله گاز قره باغ از سوی جمهوری آذربایجان شد

ارمنستان مدعی شده که گاز طبیعی قره باغ به طور عمدی از سوی جمهوری آذربایجان قطع شده و ساکنان منطقه را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وزارت خارجه ارمنستان با طرح  ادعای عمدی بودن قطع جریان گاز طبیعی قره باغ از سوی جمهوری آذربایجان، خواستار واکنش جامعه جهانی به منظور جلوگیری از بروز بحران انسانی در این منطقه شد.

در بخشی از بیانه وزارت خارجه ارمنستان آمده است: «تامین گاز طبیعی از ارمنستان به قره باغ در شهر شوشا در قلمرو تحت کنترل جمهوری آذربایجان در پی مداخله طرف آذربایجانی قطع شد. بنابراین گاز طبیعی حدود ۱۲۰۰۰۰ نفر ازساکنان قره باغ قطع شده است.»

در این بیانیه آمده است: «وضعیت کنونی ایجاب می‌کند که جامعه بین‌المللی واکنشی فوری و روشن به منظور جلوگیری از بروز بحران انسانی نشان داده و همچنین دخالت فوری و بلامانع سازمان‌های بشردوستانه بین‌المللی را در قره‌باغ می‌طلبد.»

خبرگزاری «آرمنا پرس» نیز از بسته شدن مدارس منطقه قره باغ تا ۲۶ مارس (شنبه ۶ فروردین) خبر داد و دلیل آن را وضعیت جوی و مشکل تامین گرمای مورد نیاز اعلام کرده است.

این منبع خبری مدعی شد که در ۸ مارس ( سه شنبه ۱۷ اسفند)، مقامات منطقه خودخوانده قره باغ گفتند که خط لوله اصلی تامین گاز از ارمنستان به مرکز قره باغ آسیب دیده و عرضه آن متوقف شده است. منطقه‌ ای که خسارت در آن رخ داده در قلمرو تحت کنترل جمهوری آذربایجان بوده است. گزارش شده که ارتش جمهوری آذربایجان عمدا به خط لوله آسیب رسانده است.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان روز سه شنبه در واکنش به این ادعا اعلام کرد که هیچ دخالتی در قطع گاز طبیعی منطقه نداشته است.

«لیلا عبدالله‌وا» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد: «رویکرد غیرسازنده ارمنستان، اتهامات بی اساس، مقاصد واقعی آن کشور را آشکار می‌کند. ما به ارمنستان توصیه می‌کنیم که از اجرای تعهدات بر عهده گرفته توسط بیانیه‌های سه جانبه، از جمله خروج نیروهای مسلح از منطقه اطمینان حاصل و در نتیجه به صلح و آرامش منطقه کمک کند.»

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا