آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

ارمنستان مدعی شد: باکو برای تشدید نظامی آماده می‌شود

دبیر شورای امنیت ارمنستان در اشاره به درگیری اخیر این کشور با جمهوری آذربایجان گفت: باکو برای تشدید نظامی محتمل آماده می‌شود و به این حادثه باید از همین منطق نگاه کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ارمنستان در توضیح درگیری اخیر این کشور با جمهوری آذربایجان گفت: این حادثه نزدیک روستای تغ (در استان سیونیک ارمنستان) در پی اقدام تحریک‌آمیز باکو در خاک ارمنستان رخ داد. در تصاویر ویدئویی می‌توان مشاهده کرد زمانی که خودروی آذربایجانی‌ها وارد خاک ارمنستان می‌شود، به سربازن ارمنستانی نزدیک و درگیری آغاز می‌شود. بعد ابتدا آن‌ها تیراندازی می‌کنند، و تشدید تنش دقیقا به همین خاطر صورت می‌گیرد.

وی افزود: در چند وقت اخیر تقریباً همه درباره این حرف می‌زنند که جمهوری آذربایجان برای تشدید نظامی محتمل آماده می‌شود و به این حادثه باید از همین منطق نگاه کرد.

این مقام ارمنستانی توضیح داد: جمهوری آذربایجان این کار را به عنوان نقشه انجام داد. در چند وقت اخیر، حرف کل پروپاگاندای آذربایجان درباره تشدید نظامی احتمالی است. نشریات بین‌المللی مختلف نیز با ارجاع به داده‌های اطلاعاتی در همین خصوص می‌گویند. در کل، جمهوری آذربایجان در حال آماده شدن است و این حادثه در منطق آن کار مقدماتی رخ داده است؛ یعنی این بخشی از طرح تشدید نظامی احتمالی است که طرف آذربایجانی در حال آماده‌سازی آن است.

او همچنین ضمن این ادعا که تلفات نیروهای جمهوری آذربایجان در حادثه اخیر بیشتر از آنچه رسما اعلام شده، است، تاکید کرد: دوربین‌هایی فیلمبرداری می‌کردند، اطلاعات خاصی وجود دارد که می‌توان بر مبنای آنها گمانه‌زنی کرد، ارزیابی در حال انجام است. معتقدم اطلاعات نهایی را خواهیم داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا