آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومی

ارمنستان، باکو را به تلاش برای محو ارامنه متهم کرد

وزارت امور خارجه ارمنستان در بیانیه‌ای به مناسبت سی و ششمین سالگرد کشتار ارامنه در «سومقاییت» مدعی شد که جمهوری آذربایجان  در پی محو ارامنه در منطقه است

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وزارت امور خارجه ارمنستان روز سه شنبه در بیانیه‌ای به مناسبت سی و ششمین سالگرد کشتار ارامنه در «سومقاییت» مدعی شد که جمهوری آذربایجان  در پی محو ارامنه در منطقه است.

در بخشی  از این بیانیه آمده است: در 27 فوریه 1988، قتل عام جمعیت ارمنی سومقاییت آغاز و صدها نفر از جمله زنان، کودکان و سالمندان کشته  و  هزاران نفر به اجبار آواره شدند. این سیاست منجر به آوارگی اجباری حدود 500000 ارمنی شد.

وزارت خارجه ارمنستان مدعی شد که که این رویدادها نه تنها جمعیت ارمنی را هدف قرار داده بلکه با اقدامات عمدی برای از بین بردن میراث و محو ردپای ارامنه همراه بوده است.

در بخش دیگر بیانیه ارمنستان آمده است: «امروز نیز جمهوری آذربایجان به سیاست محو آثار ارامنه در سرزمین‌های تحت کنترل خود، هتک حرمت و تخریب و آثار مذهبی، تاریخی و فرهنگی ادامه می‌دهد.»

این بیانیه افزوده است: «امروز نیز ادامه سیاست بیگانه هراسانه و خصمانه نسبت به جمهوری ارمنستان با سخنان نفرت انگیز، تهدید و لفاظی‌های تهاجمی در بالاترین سطح همراه است و این مانعی در مسیر غلبه بر خصومت بین دو کشور و برقراری صلح و ثبات است.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا