آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

اردوغان مدعی مبارزه ترکیه با داعش شد

اردوغان: کشورهای غربی تنها لاف مقابله با داعش را می زنند و تاکنون کار دیگری انجام نداده اند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، رجب طیب اردوغان امروز جمعه طی سخنانی در خصوص مرگ ملکه انگلیس گفت: «پیام تسلیتم را از شبکه های اجتماعی دادم، اگر برنامه ها اجازه دهند در مراسم وی شرکت خواهم کرد.»

رئیس جمهور ترکیه در خصوص مقابله کشورهای غربی با گروه تروریستی داعش نیز با بیان اینکه غرب تاکنون علیه داعش عملیات خوبی نداشته است، اظهار داشت: «آنها تنها لاف مقابله با داعش را می زنند و تاکنون کار دیگری انجام نداده اند.»

وی مدعی شد که قاطعتانه‌ترین و گسترده‌ترین عملیات علیه گروه تروریستی داعش در جهان توسط سازمان اطلاعات، وزارت کشور و نیروهای مسلح ترکیه انجام گرفته است.

این در حالیست که حتی روزنامه نگاران ترکیه نیز گزارش های زیادی درباره کمک های تسلیحاتی و لجستیکی ترکیه به تروریست های مشغول در سوریه نوشته اند.

از سوی دیگر برای همگان روشن است که جمهوری اسلامی ایران از ابتدای آغاز بحران در سوریه و عراق، به درخواست رسمی کشورهای مذکور در صف اول مبارزه با داعش و گروه های تروریستی مورد حمایت غرب و همین ترکیه قرار گرفت و با تقدیم شهدای ارزشمند در راه دفاع از حریم اهل بیت (ع)، ریشه داعش را به دست سردار مقاومت خشکاند و جهان غرب به جای تقدیر از این اسطوره مقاومت و همرزمانش، نظاره گر ترور ناجوانمرادنه وی به دست به وجود آورنده داعش یعنی آمریکای جنایتکار شد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین در خصوص مذاکرات این کشور و آمریکا برای خرید جنگنده اف 16 گفت: «مذاکرات ادامه دارد. اشاره هایی مبنی بر ممانعت جمهوری خواهان است که وزیر خارجه ما با آنها دیدارهایی داشت.»

وی افزود: «امیدوارم که آمریکا در این خصوص ما را وارد راه های دیگری نکند. راه های دیگر یعنی خرید جنگنده از کشورهای دیگری که در این خصوص سیگنال هایی برای فروش جنگنده شان به ما ارسال کرده اند. انگلیس، فرانسه و روسیه جنگنده می‌فروشند. تامین آن از هر جا برای ما مقدور است.»

یادآور می شود، ترکیه دو سال است که به دنبال خرید جنگنده اف 16 و نیز به روز رسانی جنگنده های خود است اما کنگره آمریکا با این امر مخالفت کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا