آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

اردوغان مدعی افزایش فشارها بر رژیم صهیونیستی شد

رئیس جمهور ترکیه از تلاش آنکارا برای افزایش فشار بر رژیم صهیونیستی جهت پایبندی به قطعنامه شورای امنیت درباره آتش‌بس در نوار غزه خبر داد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در گردهمایی حزب عدالت و توسعه در استانبول اظهار داشت که این کشور برای غزه هر کاری را انجام می دهد و تا جایی که توان مالی و امکانات‌ آن اجازه دهد، آن را ادامه خواهد داد.

وی افزود: «ترکیه در تلاش است تا آزمون غزه را همان گونه که در مورد سوریه، سومالی و قره‌باغ با موفقیت پشت سر گذاشت، در این مورد نیز با موفقیت پشت سر بگذارد.»

اردوغان ادامه داد: روز گذشته هشتمین کشتی حامل کمک‌ را با ۱۲۵ هزار بسته غذایی به میزان سه هزار تن برای تحویل به غزه، به مصر اعزام کردیم.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: تا زمانی که فلسطینی‌ها به حق آزادی خود و سرزمین‌های اشغالی و همچنین تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی دست نیابند، از حمایت خود دست بر نمی‌داریم.

وی همچنین گفت:‌ «به دنبال تصمیم شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس فوری در نوار غزه، تلاش‌های زیادی را برای افزایش فشار بر اسرائیل انجام می‌دهیم.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا