اخبارترکیهعمومی

اردوغان خود را وارث و تکرار کننده فتح ملازگرد قلمداد کرد

رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه در مراسم نهصد و چهل و ششمین سال فتح ملازگرد در آناتولی به دست سلسله سلجوقیان ایران، ترکیه را میراث دار این فتح دانست و گفت : « متاسفانه سالیان طولانی، از فتح ملازگرد غفلت شده است. »
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،رجب طیب اردوغان گفت : « حتی اگر دولتی ها نیز ملازگرد را فراموش کنند مردم آن را به یاد دارند. ما ، مردم را به مراسم ملازگرد دعوت کردیم و آنها آمدند. »
رییس جمهوری ترکیه ، مقابله دولت خود با کودتاگران در ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ را با فتح ملازگرد سلجوقیان و فتح قسطنطنیه به دست سلطان محمد فاتح مقایسه کرد و افزود : « در ۱۵ جولای با همان کسانی که سلطان آلپ ارسلان، سلطان کلیچ ارسلان، عثمان غازی، سلطان محمد فاتح، عبدالحمید دوم و غازی مصطفی کمال آتاترک با آنها جنگیدند ، ما هم مبارزه کردیم. بازی و هدف همان، سناریو و فقط بایگران متفاوت اند. »
رییس جمهوری ترکیه گفت : «فتو» (سازمان فتح الله گولن) در این بازی آلت دست است. پ.ک.ک، ی.پ.گ، پ.ی.د و داعش آلت دست هستند. همه آنها ابزار دست نیروهایی هستند که به کشور مان چشم دوخته اند. مبارزه ما فقط با ابرازها نیست بلکه با نیروهایی است که از این ابزارها استفاده می کنند. »
رجب طیب اردوغان گفت: «به کسانی که می‌خواهند ما تا پایان عمر تسلیم باشیم، می‌گوییم ترکیه دیگر برپا خاسته است. هرکاری بکنید نمی‌توانید جلوی قیام مردم ما را با بگیرید.»
رییس جمهوری ترکیه، مردم این کشور را به وحدت فراخواند و گفت : « کسانی هم که نوشته های روی سنگ مزارهای گذشتگانمان را به فارسی یا عرب نوشته اند، ترک یا کرد بوده اند.»
اردوغان گفت : « داشتن دولت بزرگ و قدرتمندشدن و رسیدن به رفاه، کار آسانی نیست. لذا از یک سو با مهاجمان به وطن مبارزه خواهیم کرد و از سوی دیگر با سرمایه گذاری، تولید، صادرات و استخدام بیشتر به توسعه کشور ادامه خواهیم داد. اگر برای خودکار نکنید، افرادی از شما در جهت اهداف شان کار خواهند کشید. این ملت دیگر سر تعظیم فرود نخواهد آورد. این ملت فقط در رکوع، سرخم می کند.»
اردوغان همچنین خواهان تقویت ورزش های سوارکاری و تیراندازی در ترکیه شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا