اخبارترکیهعمومی

اردوغان: ترکیه با گزینش میان ” استقلال” و ” اضمحلال” مواجه است

­رییس جمهوری ترکیه در پیامی به مناسبت هفته پیروزی در این کشور، بر مقاومت در مقابل فشارهای اقتصادی و سیاسی خارجی تاکید کرد و گفت ترکیه با گزینش میان ” استقلال” و ” اضمحلال” مواجه است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه در پیام خود به مناسبت سالروز پیروزی “امپراتوری سلجوقی” در نبرد ملازگرد با امپراتوری بیزانس در چهارم شهریور سال ۴۵۰ هجری شمسی ( ۲۶ اوت ۱۰۷۱ ) ، تاسیس “جمهوری ترکیه ” را تداوم روندی دانست که از پیروزی سلجوقیان در نبرد ملازگرد آغاز شده است.
به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی خبری ترکیه، “تی آر تی هابر” ، اردوغان در پیامی به مناسبت “هفته پیروزی” نوشت : « ملت عزیزمان، حرکت پیروزمندی را که در سال ۱۰۷۱ در ملازگرد آغاز کرد، برغم تمامی موانعی که با آنها مواجه شده است، با پیروزی هایی که کسب کرده ، با نظام “جمهوریت” به اوج رساند. »
اردوغان با تاکید بر اینکه ملت ترکیه با گزینش میان ” استقلال و اضمحلال” در ۳۰ اوت مواجه است و در این گزینش، قدرت خود را به تمامی دنیا نشان خواهد داد، افزوده است : « ملت عزیزمان در طول تاریخ ، در لحظاتی که فاقد هرگونه امکاناتی بوده، به بهای جان خود از ارزش های عالی و ملی و معنوی خود دفاع کرده و به هیچ وجه اجازه نداده است که موجودیتش مورد سوء قصد قرار گیرد. باید حماسه ای که درشب ۱۵ ژوئیه ( ۲۰۱۶) نشان داده شد، با عزم ملتمان برای مقابله با حملاتی که به استقلال اقتصادی و سیاسی ترکیه و برای دفاع از آینده ملت ، بطور آشکار به میدان آورده شود. به مناسبت هفته پیروزی ، یاد تمامی شهدایمان و در رأس آنها سلطان آلب ارسلان و غازی مصطفی کمال را گرامی می دارم و به نیروهای مسلح ترکیه و تمامی شهروندان از صمیم قلب سلام می گویم.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا