آذربایجاناخبارایرانعمومی

آذرتاج از مشارکت ایران و رژیم صهیونیستی در داوری جشنواره “انیمیشن” باکو خبر داد

­خبرگزاری رسمی آذرتاج جمهوری آذربایجان از مشارکت جمهوری اسلامی ایران و رژیم صهیونیستی در داوری نخستین جشنواره بین المللی فیلم های کارتونی ( انیمیشن) باکو خبر داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری آذرتاج، کارشناسانی از جمهوری آذربایجان ، روسیه ، گرجستان، اسراییل ، مصر ، اسلوواکی و ایران در هیات داوران نخستین جشنواره فیلم های کارتونی ( انیمیشن ) باکو حضور دارند. »
رشید آقامعلی اف، مدیر و برگزار کننده این جشنواره ، زمان برگزاری آن را نوزدهم تا بیست و یکم اکتبر، و داور اسراییلی آن را “یفیم آبراموف” و داور ایرانی را ” لیلا نوروزی” معرفی کرد.
مدیر این جشنواره گفت ۲۵۰ درخواست شرکت در این جشنواره از ۳۰ کشوردریافت است. دریافت درخواست ها تا روز ۱۵ سپتامبر ادامه خواهد داشت. موضوع اصلی این جشنواره، “انیمیشن آذربایجان” است. در این جشنواره مسابقه نیز برگزار و به برندگان هر بخش ، گواهی نامه “کشتی طلایی” تقدیم خواهد شد.
رونمایی از کتاب ” انیمیشن آذربایجان” ( خانم لیلا نوروزی، فیلم ساز اردبیلی نیز یکی از نویسندگان این کتاب معرفی شده است)، از دیگر برنامه های این جشنواره خواهد بود. همچنین نمایشگاهی به مناسبت ۱۲۰ سالگی سینمای ملی (؟!) جمهوری آذربایجان در حاشیه این جشنواره برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا