اخبارایرانترکیهعمومی

اردوغان: ایران و روسیه نمی گذارند بشار اسد از قدرت ساقط شود

اردوغان اذعان داشت، ایران و روسیه همواره از رژیم اسد حمایت نموده اند و هرگز قصد میانجیگری نداشته اند.

به  گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه ای تلویزیونی با بیان این مطلب اعلام کرد :‌” اتحادیه اروپا که پ.ک.ک را سازمانی تروریستی قلمداد می کند، متاسفانه با این گروه کنار آمده است و اعضای این گروه در کشورهای اروپایی پناه می گیرند و حتی گاهی مقامات اروپایی به رهبران پ.ک.ک فرصت نمایش قدرت می دهند.”

 اردوغان اتحادیه اروپا را به مدارا با اعضای پ.ک.ک متهم نمود و ادامه داد کشورهای غربی همواره ترکیه را در مبارزه با تروریسم تنها گذارده اند ولی با این همه آنکارا به مبارزه خود با پ.ک.ک تا زمانی که تهدیدات تروریستی این گروه در ترکیه به قوت خود باقیست، ادامه می دهد.

وی همچین با اشاره به مخالفت ترکیه با فعالیت های گروهک تروریستی داعش افزود: ترکیه در عزم خود برای مبارزه با داعش در چارچوب ائتلاف بین المللی راسخ است و این گروه را تهدیدی ثانویه بر ضد کشورش می داند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین  با ادعای اینکه ایران و روسیه مسئول بروز بحران آوارگان در اروپا هستند، گفت: “این کشورها هرگز به دنبال میانجیگری در اوضاع سوریه نیستند، آنها همواره از بشار اسد حمایت کرده اند. آنها هرگز به این موضوع که چگونه باید این رهبر ظالم را از قدرت ساقط کرد فکر نمی کنند.”

وی ایران و روسیه را کشورهای حامی سوریه خواندو ادامه داد: من این موضوع را به طور علنی اعلام می کنم زیرا قبلا در این خصوص با رهبران روسیه و ایران صحبت کرده ام. چاره ای جز گفتن این مطلب ندارم زیرا ناراحت هستم. ایران و روسیه سلاح و پول در اختیار بشار اسد قرار می دهند و از رژیم سوریه حمایت می کنند. همه تلاش های آنها در جهت حذف مخالفان اسد قرار دارد.

 اردوغان همچنین ادعا کرد داعش با رژیم سوریه منسجم عمل می کند و در حال حاضر بزرگترین حامی این گروه است و آنهایی که نهایت تلاش خود را برای بقای این رژیم به کار گرفته اند، مسئول بروز این فجایع هستند.

لازم به ذکر است، اردوغان در مورد وقایع اخیر مورد انتقاد مردم ترکیه قرار گرفته و سیل عظیمی از مردم و بالاخص جوانان دست به اعتراض علیه وی زده اند. 

از سوی دیگر با نزدیک شدن موعد انتخابات مجدد، اردوغان برای جلب دوباره مردم به سوی حزب “عدالت و توسعه”، اقدام به بازی های سیاسی می نماید که خود و حزبش را از وقایع موجود در داخل و خارج ترکیه مبرا نشان دهد.

گفتنی است، اردوغان پیش از این نیز اوضاع نابسامان آوارگان سوری را به ایران نسبت داده بود و ایران را به دلیل حمایت از بشار اسد به حمایت از تروریست متهم نموده بود در حالیکه ترکیه با بستن قرارداد “آموزش و تسلیح” با آمریکا به آموزش گروهک های تروریستی از جمله “ارتش آزاد سوریه” اقدام نمود که یکی از بی رحم ترین گروهک های موجود در فضای جنگ سوریه هستند و مرتکب قتل تعداد زیادی از مردم بی گناه سوری شده اند. همچنین با خریدن نفت از داعش یکی از عاملان قدرت یافتن گروهک داعش می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا