آذربایجاناخبارنارداران

محروم نمودن افراد بازداشت شده حوادث نارداران از اختیار نمودن وکیل قانونی

یالچین ایمان اف: به نظر می رسد در تلاش هستند تا افرادی را که در حوادث نارداران دستگیر نموده اند از داشتن وکیل محروم نمایند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از رسانه های آذری،  کسانی که درصدد هستند تا وکالت افراد دستگیر شده در حوادث نارداران را قبول نمایند با مشکلات عدیده ای روبرو شده اند. در این ارتباط بستگان این افراد معلوماتی را در اختیار رادیو آزادی قرار داده اند. به گفته آنان متهمین نمی تواند شخصاً و یا از طریق بستگان خودشان نسبت به انتخاب وکیل برای خود اقدام نمایند.

در این ارتباط یالچین ایمان اف گفت: رفتیم تا با آنها(متهمین) قرارداد امضاء نمایم ، اما متاسفانه بازپرس پرونده اجازه این کار را به ما نداد.

وی در ادامه خاطرنشان نمودند در این ارتباط افرادی دیگری نیز برای این امر به دادستانی مراجعه نموده ولی آنان نیز جواب منفی دریافت نموده اند. آنان می گویند هر وکیل تنها می تواند وکالت یک شخص را داشته باشد ولی این گفته آنان براساس قانون درست نبوده و تخلف به حساب می آید، وکلاء می تواند وکالت هر تعداد از افرادی را که بخواهند با آنها قرارداد بسته و وکیل آنان گردند زیرا این یک امر شخصی بوده و هیچ سازمانی نمی تواند از این امر جلوگیری نماید.

به نظر می رسد با توجه به بهانه های مختلف از سوی دادستانی و بازپرس پرونده متهمین حوادث نارداران  آنها درصدد هستند تا اینکه این افراد را از داشتن وکیل محروم نموده و به آنچه که خودشان درنظر دارند براساس آن اقدام نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا