اخباردسته‌بندی نشده

ادعای حمله به یمن به بهانه دفاع از اسلام و اصالت عربی پوچ و بی‌اساس است

گروه بین‌الملل: محمد القبلی تصریح کرد: ائتلاف تجاوز به یمن تلاش می‌کند تا حمله به این کشور را به بهانه دفاع از اسلام و اصالت عربی توجیه کند، این در حالی است که اسلام و اصالت عربی هیچکدام موافق کشتن کودکان و زنان نیستند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، نشست «رنج کودکان و زنان یمنی» صبح امروز، ۲۱ اردیبهشت‌ماه، در محل دفتر روزنامه عربی الوفاق در تهران برگزار شد و در این نشست «محمد القبلی»، عضو سیاسی جنبش انصارالله یمن و عضو کمیته روابط خارجی این جنبش؛ «حسام الرمیمه» پزشک یمنی و فعال در زمینه فعالیت‌های بشردوستانه؛ «کمال مجاهد الحوثی»، پزشک همراه مجروحان یمنی در ایران و «محمد الحوثی» کودک زخمی یمنی که در ایران در حال معالجه است به ایراد سخنانی پرداختند.
«محمد القبلی»، عضو سیاسی جنبش انصارالله یمن ضمن سخنانی در این نشست در ابتدا از موضع افتخارآمیز جمهوری اسلامی ایران در قبال ملت یمن تشکر و قدردانی کرد.
وی گفت: در طول 46 روز گذشته، یمن زیر انواع بمب‌هایی قرار داشته است که از زمین و هوا و دریا شلیک می‌شود. در این مدت یمن در معرض جنایت وحشتناکی قرار داشت.
القبلی افزود: دشمنان یمن تلاش می‌کنند تا به دشمنی خود رنگ و بوی دفاع از اصالت عربی و اسلام بدهند و دفاع از این دو موضوع را انگیزه خود از حمله به یمن نشان دهند، اما در حقیقت این توجیه آنها به هیچ وجه نمی‌تواند درست باشد زیرا اسلام و اصالت عربی هیچکدام موافق کشتن کودکان و زنان نیستند.
عضو شورای سیاسی انصارالله یمن تاکید کرد: یمن اصل و منشأ عرب است، پس چگونه آن را به مقابله با اصالت عربی و ریشه‌کن کردن این اصالت متهم می‌کنند(!)
وی افزود: آنها (سعودی‌ها) دلایل انسان‌دوستانه برای این جنگ خود علیه یمن می‌آورند و باید به آنها گفت ممکن نیست که انسانیت موافق کشتن انسان، درخت و هر موجود زنده دیگری باشد و این در حالی است که یمن پیش از این با هیچ کشوری اعلام دشمنی نکرده بود.
وی تصریح کرد: عربستان و همپیمانانش بازگشت مشروعیت را بهانه جنگ کرده‌اند و می‌گویند که می‌خواهند رئیس جمهور مشروع را به کشور بازگردانند در حالی که آن‌ها به خوبی می‌دانند که یمن دارای نظام پادشاهی نیست تا بخواهند برای آن پادشاهی بگمارند بلکه بر اساس رأی مردم باید یک رئیس جمهور انتخاب شود و تنها مردم می‌توانند رئیسی برای خود انتخاب کنند.
القبلی در ادامه اظهار داشت: آن‌ها (سعودی‌ها) می‌گویند که در پی ایجاد گفت‌وگو میان گروه‌های سیاسی یمن هستند، در حالی که پیش از حمله آنان به یمن این گفت‌وگو با نظارت نماینده پیشین سازمان ملل در امور یمن، جمال بن عمر، در حال اجرا بود و آنها برای آن مانع تراشی کردند و مانع پیشرفت آن شدند.
به گفته وی عربستان از حزب «الاصلاح» یمن خواست تا از گفت‌وگوها خارج شود و آن را ناکام بگذارد و این حزب هم همین کار را کرد و اکنون مهمان ریاض است.
وی گفت: عربستان و همپیمانانش ادعا می‌کنند که می‌خواهند به مردم یمن و آینده آنان خدمت کنند، آیا خدمت به یک ملت با کشتن کودکان و زنان آن ملت امکان‌پذیر است(!)
وی تاکید کرد: آنها می‌گویند که در این جنگ می‌خواهند انصار الله را تضعیف کنند و طرف اصلی آنها در این جنگ انصار الله هستند زیرا آنها مخالف دولت مشروع یمن هستند، در حالی که اکنون انصارالله در کنار آن ارتش و ملت یمن با عربستان مقابله می‌کنند و همه با هم شعار مخالفت با دولت مزدور عربستان را سر می‌دهند.
القبلی تصریح کرد: آنها ادعا می‌کنند که در یمن در حال جنگ با القاعده هستند و این در حالی است که القاعده چیزی جز زائیده اندیشه تندرو وهابی نیست، یعنی همان اندیشه‌ای که به بستن کمربندهای انتحاری و کشتار مردم بی گناه تشوق می‌کند.
وی اظهار داشت: عربستان و همپیمانانش ادعا می‌کنند که خواهان رسیدن کمک‌های انسان‌دوستانه به یمن هستند در حالی که آنها این کشور را از زمین، هوا و دریا مورد محاصره قرار داده‌اند و مانع رسیدن هرگونه مواد غذایی و دارویی به آن هستند.
وی از ملت‌های عربی و اسلامی و همه آزادگان جهان خواست تا با حق همصدا شده و از خواسته ملت مظلوم یمن حمایت کنند.
این عضو سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: در حال حاضر یمن زیر بمباران آل‌سعود است و آن‌ها تاکنون تعداد زیادی از زنان و کودکان یمنی را مجروح و به شهادت رسانده‌اند.
وی با بیان این‌که آل سعود تلاش می‌کند به حملات خود رنگ و بوی انسانی، اسلامی و عربی دهد در حالی که این حملات هیچ‌گونه سازگاری با این مسائل ندارد، گفت: آل سعود به چه بهانه‌ای به مردم بی‌پناه یمن حمله کرده است؟ آیا مردم یمن به این کشور حمله کرده‌اند که اکنون این‌چنین مورد هجمه آل سعود قرار گرفته‌اند.
این فعال سیاسی یمنی با اشاره به هدف قرار دادن تأسیسات زیربنایی این کشور توسط متجاوزان، گفت: آن‌ها رسانه‌های داخلی یمن را بمباران کرده‌اند،‌ رسانه‌های خارجی را خریده‌اند و اجازه نمی‌دهند که ملت‌های جهان عرب و کل جهان در جریان واقعیت‌های جاری در یمن قرار بگیرند.
وی در بخشی از سخنانش با بیان این‌که این انتظار از ملت‌های عربی و مسلمانان وجود دارد که در کنار حق،‌ عدالت و ایمان بایستند و از مواضع و خواسته‌های مردم یمن حمایت کنند، ادامه داد: بار دیگر لازم می‌دانم که از دولت و ملت ایران و سلطان‌نشین عمان و کلیه سازمان‌هایی که از مطالبات مردم یمن حمایت می‌کنند تشکر کنم.
وی در مورد پیامدهای تجاوزگری عربستان به یمن، گفت: روز به روز تنفر مردم از متجاوزان افزایش پیدا می‌کند و در واقع از چهره منفور کسانی که خود را خادم‌الحرمین می‌نامند در جریان این حملات پرده‌برداری شد.
این عضو کمیته روابط خارجی انصارالله در پاسخ به سوالی که چرا انصارالله در برابر خط قرمزهایی که متجاوزان می‌شکنند پاسخی جدی به آن‌ها نمی‌دهد و از همه برگ‌های برنده خود استفاده نمی‌کند؟ گفت: در این مدت انصارالله تلاش داشت که نقش دفاعی ایفا کند و حقیت خود را ثابت کند. ما سعی کردیم وجدان جهان را با خود همراه کنیم و هدف ما این بوده که چهره کریه عربستان برای همه آشکار شود و این مسأله روز به روز ابعاد بیش‌تری به خود می‌گیرد.
محمد القبلی افزود: باید به این نکته نیز اشاره کنیم که آمریکا نظام عربستان را به این امر تشویق کرد. آمریکا می‌خواهد با این اقدام هرچه بیش‌تر عربستان را در دامن خود بیاندازد و امنیت اسراییل را حفظ کند.
وی هم‌چنین گفت: برخی از افراد تندرو در یمن حضور دارند که چهره زشتی از اسلام ارائه می‌کنند و ما باید سعی می‌کردیم چهره واقعی آن‌ها را نشان دهیم.
اگر عربستان، اسرائیل و آمریکا دارد، ما خدا را داریم
محمد الحوری، کودک مجروح یمنی نیز که در این نشست حضور داشت، خاطرنشان کرد: من در نمازجمعه در مسجد بودم که مجروح شدم و پدرم شهید شدم.
وی در بخشی از سخنانش گفت: اگر عربستان، آمریکا و اسراییل را دارد ما خدا را داریم و هرگز به زانو در نخواهیم آمد.
در ادامه نشست «رنج کودکان و زنان یمنی»، حسام الرمیمه، پزشک یمنی با بیان این‌که آن چه که در حال حاضر در یمن در حال شکل‌گیری است تاکنون نه در جهان عرب و نه در هیچ کشور و منطقه‌ای رخ نداده است. مردم یمن به خاطر جنایاتی که مرتکب نشده‌اند در حال مجازات هستند. آن‌ها به خاطر این‌که به دنبال عزت و رهایی از تبعیت از عربستان و مطالبات خود بودند در حال حاضر این‌گونه مورد حمله قرار گرفته‌اند.
این پزشک یمنی با تأکید بر این‌که در حال حاضر 25 میلیون شهروند یمنی زیر بمباران هوایی، زمینی و دریایی عربستان است، تصریح کرد: 25 میلیون یمنی روزانه نیازمند 75 میلیون نان هستند، هر کدام از آن‌ها نیازمند 20 لیتر آب در روز هستند.
وی با بیان این‌که در حال حاضر 9 میلیون یمنی هر روز در ترس و وحشت از بمباران عربستانی‌ها قرار دارند، تصریح کرد: عملاً 5 میلیون دانش‌آموز یمنی از مدرسه جدا شده‌اند، ده‌ها مکان اسلامی و باستانی در جریان این حملات مورد بمباران قرار گرفته است. در این مدت یمن نزدیک به 5 هزار بار مورد حملات هوایی قرار گرفته است که هدف از این حملات مردم بی‌گناه یمن و تأسیسات زیربنایی کشور است.
الرمیمه با بیان این‌که در طول این مدت بیش از 7500 خانه در یمن مورد بمباران قرار گرفته است،‌ گفت: در این مدت 35 مدرسه، ‌2 دانشگاه، ‌36 بیمارستان و 25 مدرسه در معرض بمباران قرار گرفته‌اند.
وی هم‌چنین به ارائه آمار دیگری در ارتباط با حملات عربستان به تأسیسات زیربنایی این کشور اشاره کرد و افزود: در طول این مدت 70 انبار مواد غذایی، 5 سیلو، 20 ماشین حمل مواد غذایی، 75 خودرو حامل گازوییل و بنزین، 35 انبار تجاری، 10 مکان تاریخی و 2500 خودرو مورد حمله قرار گرفته‌اند.
این پزشک یمنی هم‌چنین با بیان این‌که متجاوزان در این مدت رسانه‌های این کشور را نیز مورد حمله قرار داده‌اند و قوانین بین‌المللی در این زمینه را نیز نقض کرده‌اند، ادامه داد: ‌آن‌ها کانال المسیره و الیوم الیمن را مورد حمله قرار دادند و در ادامه اقدام به تأسیس کانالی جعلی به نام المسیره با همان نام و لوگوی قبلی کردند.
وی به ممانعت متجاوزان از ورود موادغذایی به این کشور اشاره کرد و گفت: آن‌ها در جریان این حملات از اسلحه‌هایی استفاده کردند که از نظر قوانین بین‌المللی نباید مورد استفاده قرار می‌گرفت. آن‌ها هم‌چنین از بمب‌های خوشه‌ای استفاده کردند بمب‌هایی که ممکن است اثرات آن در حال حاضر مشخص نباشد ولی در آینده نزدیک آثار خود را به جا می‌گذارد.
وی در بخش پایانی سخنانش در حالی که تعدادی از عکس‌های کودکان مجروح یمنی را در برابر خبرنگاران و دوربین‌ها گرفته بود،‌ گفت: با وجود تمام بمباران‌هایی که صورت گرفته ما هرگز به زانو در نخواهیم آمد.
در ادامه این نشست کمال مجاهد الحوثی، دیگر پزشک یمنی با بیان این‌که شرایط بهداشتی در یمن غیرقابل توصیف است، گفت: در حال حاضر 6500 نفر زخمی در یمن وجود دارند که 55 تا 60 درصد آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.
وی با بیان این‌که تعداد شهدا 1750 نفر گزارش شده است، اظهار کرد: 40 درصد زخمی‌ها در یمن در شرایط دشوار و خطرناکی به سر می‌برند.
این پزشک یمنی با اشاره به محدودیت‌هایی که بیمارستان‌های این کشور دارند، گفت: 30 درصد از این زخمی‌ها نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارند در حالی که یمن با توجه به امکانات می‌تواند از 500 بیمار در شرایط ویژه مراقبت کند.
الحوثی با اشاره به این‌که 15 بیمارستان در این کشور به خاطر کمبود امکانات با خطر ارائه نشدن خدمات پزشکی و بهداشتی مواجه هستند، ادامه داد: برخی از این بیمارستان‌ها به دلیل نبود برق دیگر نمی‌توانند امکانات لازم را به زخمی‌ها بدهند. چرا که برخی از مراکز تولید برق مورد حمله قرار گرفته است.
وی هم‌چنین با ارائه آمارهای دیگری در مورد کمبود امکانات پزشکی و بهداشتی در یمن، گفت: شرایط روحی و روانی کودکان در یمن به یک معضل تبدیل شده است، چرا که آن‌ها به خاطر بمباران و دیدن مجروحان و شهدا در شرایط بدی هستند و این بر آینده آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا