آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومی

ادعای جمهوری آذربایجان در مورد حمله پهبادی ارمنستان

جمهوری آذربایجان مدعی شد که ارمنستان قصد حمله پهپادی به زیرساخت‌های این کشور را دارد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز دوشنبه مدعی شد که نیروهای مسلح ارمنستان غیرنظامیان را برای استفاده از پهپاد برای مقاصد نظامی آموزش می دهند.

سرهنگ «انار عیوض اف»، سخنگوی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز دوشنبه در نشست مشترک وزارت دفاع و خارجه جمهوری آذربایجان گفت: «نیروهای مسلح ارمنستان آموزش‌هایی به غیر نظامیان برای استفاده از پهپادها برای مقاصد نظامی داده‌ اند.»

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان سه دهه است که بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی با هم درگیر بوده‌اند. دو کشور با هم روابط دیپلماتیک ندارند. ماه سپتامبر، جمهوری آذربایجان عملیات برق‌آسایی را برای پس گرفتن این منطقه که در سطح بین‌المللی متعلق به باکو شناخته می‌شود اما از دهه ۱۹۹۰ توسط ارامنه تحت حمایت ارمنستان کنترل می‌شد، انجام داد. این عملیات به کوچ دسته‌جمعی اغلب ۱۲۰ هزار ارمنی قره‌باغ به ارمنستان منجر شد.

سخنگوی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان افزود: «پس از جنگ 44 روزه، بیش از ۱۰۰۰۰ مین ضد نفر و بیش از ۳۰۰۰ مین ضد زره در مناطق آزاد شده کشف شد.»

این مقام نظامی جمهوری آذربایجان مدعی شد که نیروهای مسلح ارمنستان قصد دارند با کمک این پهپاد به زیرساخت های نظامی و غیرنظامی  این کشور حمله کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا