آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعکسعمومیقره باغ

ادعای بایرام اف مبنی بر رد پیشنهاد باکو درباره «ایست بازرسی» از سوی ارمنستان/ تصویر

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان مدعی شد: ارمنستان پیشنهاد باکو درباره استقرار «ایست بازرسی» در مرز میان دو کشور را رد کرده است

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «جیحون بایرام اف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان امروز شنبه در سخنانی مدعی شد که ارمنستان پیشنهاد باکو در خصوص استقرار «ایست بازرسی» در مرز میان دو کشور را رد کرده است.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در این خصوص گفت: ارمنستان از مذاکره با جمهوری آذربایجان خودداری می‌ کند. باکو آماده است تا ارمنی‌ های ساکن قره باغ را در جامعه جمهوری آذربایجان ادغام کند.

«جیحون بایرام اف» در ادامه ادعا کرد که جمهوری آذربایجان در خصوص «برنامه صلح» صحبت می‌ کند و صفحات سیاه تاریخ را به نفع آینده روشن ورق زده است!

وی درباره بازگشایی مسیر عبوری «لاچین» نیز گفت: ارمنستان در تلاش است تا رویاهای خود را به عنوان واقعیت نشان دهد و ادعاها مبنی بر اینکه دادگاه خواسته‌ های ایروان را برآورده کرده، بی اساس است.

دیوان بین المللی دادگستری چهارشنبه هفته پیش در پرونده اختلافی ارمنستان علیه جمهوری آذربایجان، رای به محکومیت باکو داد و به جمهوری آذربایجان دستور داد گذرگاه «لاچین» را باز کند و عبور و مرور را آزاد بگذارد.

بر اساس رأی این دیوان که نهاد قضایی مهم سازمان ملل به شمار می رود، مسیر لاچین باید از سوی جمهوری آذربایجان بازگشایی شده و امکان عبور آزادانه از آن فراهم گردد.

در حکم دادگاه به کمبود غذا، دارو و سایر تجهیزات پزشکی نیز اشاره شده و نوع رأی نیز الزام آور و دستوری اعلام شده است. دادگاه لاهه با ۱۳ رأی موافق در برابر ۲ مخالف این دستور را صادر کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا