آذربایجاناخبارعمومی

در ۹ ماه سال ۲۰۱۸میلادی؛ ۵۲۷ شهروند جمهوری آذربایجان در حوادث رانندگی کشته شدند

کمیته دولتی آمار جمهوری آذربایجان به تازگی اعلام کرد: ۵۲۷ نفر از شهروندان این کشور در ۹ ماه امسال بر اثر حوادث رانندگی کشته شدند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،بر اساس آمار رسمی یک هزار و ۲۸۴ حادثه رانندگی در مدت یاد شده در جمهوری آذربایجان روی داده است که بر اثر آن یک هزار و ۷۷۱ نفر آسیب دیدند.
براساس این گزارش، ۴۰٫۴ درصد از حوادث رانندگی در طول روز و بقیه نیز در اوقات شب و شبانگاه صورت گرفته است.
بر اساس آمار رسمی بیش از ۸۹٫۵ درصد از حوادث رانندگی در نزدیکی مناطق مسکونی رخ داده که بر اثر آن تعداد افراد جان باخته ۴۰۷ نفر و خسارت دیده یک هزار ۱۷۲ نفر بوده است.
طبق این گزارش ، ۴۴٫۱ درصد از کل حوادث رانندگی با مشارکت وسایل نقلیه و عابرین پیاده ، ۳۴٫۴درصد با مشارکت چند وسایل نقلیه و ۲۱٫۳ درصد نیز با مشارکت یک وسایل نقلیه روی داده است.
همچنین ۷۷٫۲ درصد از جان باختگان و ۷۴٫۵ درصد از خسارت دیدگان حوادث رانندگی را مردان تشکیل می دهند.
۳۲ حادثه رانندگی که منجر به جان باختگی و خسارت شده است بر اثر مست بودن راننده وسایل نقلیه رخ داده که در نتیجه آن ۱۴۳ نفر کشته و ۳۱ نفر هم مجروح شدند.
تعداد کشته شدگان در تصادفات رانندگی در ایران بر اساس تازه‌ترین آمار، مربوط به چهار ماه اول امسال است که نشان می‌دهد در این مدت ۵۵۰۰ نفر در حوادث رانندگی کشته و بیش از ۱۲۰ هزار نفر زخمی شده‌اند.
بر این اساس، حتی با احتساب نسبت جمعیت دو کشور، میزان کشته شدگان در تصادفات رانندگی در ایران نزدیک به ۳ برابر جمهوری آذربایجان است.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا