آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

ادامه تلاش‌های غرب برای تخریب روابط ایران و روسیه

معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه غربی ها سندی از ادعاها درباره کمک نظامی ایران به روسیه در جنگ اوکراین ارائه نمی‌کنند، این ادعاها را در راستای تخریب روابط ایران و روسیه توصیف کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «سرگئی ورشینین» معاون وزیر خارجه روسیه امروز در حاشیه نخستین نشست هماهنگ کنندگان ملی گروه دوستان دفاع از منشور سازمان ملل در جمع خبرنگاران در ارزیابی از مناسبات ایران و روسیه ضمن ابراز خرسندی از روابط کنونی دو کشور، گفت: نسبت به گسترش روابط بین ایران و روسیه در آینده خوشبین هستیم.

وی با ذکر این نکته که روابط دو‌ کشور به واقعیتی جهانی تبدیل شده، یادآور شد که گسترش روابط ایران و روسیه به ضرر هیچ طرفی نیست.

وی با اشاره به نشست امروز خاطرنشان کرد: کسانی که به قوانین منشور سازمان ملل پایبندند مخالف یکجانبه گرایی و نقض منشور ملل متحد هستند.

معاون وزیر خارجه روسیه در پاسخ به پرسشی درباره ادعاهای مطرح شده مبنی بر کمک نظامی ایران به روسیه و حضور نیروهای نظامی ایران در کریمه گفت: ما و ایران در سازمان ملل به صراحت اعلام کردیم که هیچ ارتباط خاصی در این زمینه (همکاری در جنگ اوکراین) نداریم و روابط ما کاملا نرمال و متداول است.

ورشینین به همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله نظامی اشاره کرد و افزود: این حق طبیعی ما به عنوان دو کشور مستقل است که با همدیگر در حوزه‌های مختلف مورد علاقه همکاری کنیم. بر این باوریم اینگونه روابط کاملا طبیعی و با احترام به تمامی قوانین و مقررات بین‌المللی است. اینگونه روابط و همکاری‌های دوجانبه بسیار مهم هستند. به گفته وی، تلاش‌ها برای تخریب همکاری‌های دو کشور مستقل، کاملا غیرقابل پذیرش است.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین در پاسخ به سؤال دیگری درباره ادعای مطرح شده مبنی بر ارسال موشک و پهپاد از سوی ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، گفت: وقتی از آنها مدرکی ولو مدرکی ساده درباره ادعاهایشان درخواست می‌کنیم، ارائه نمی‌دهند ‌و قطعا کسانی که با ناتو همپیمان شده‌اند نمی‌توانند چنین ادعاهایی را داشته باشند.

منبع: راهبرد معاصر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا