آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

اهدای کتب ایرانی به آکادمی علوم جمهوری آذربایجان

سفارت کشورمان در باکو ۳۵۰ عنوان کتاب به آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان اهدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سفارت ايران در باکو ۳۵۰ عنوان کتاب به آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان اهدا کرد.
سید عباس موسوی سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان در مراسم اهدای کتاب‌ها با اشاره به اشتراکات فرهنگی میان دو کشور گفت: ایران و جمهوری آذربایجان در زمینه‌های مختلف همکاری‌های دوستانه‌ دارند و اشتراکات فراوان دو کشور سرمایه‌ای عظیم برای دو ملت است.

موسوی افزود: همسایگی و هبستگی‌های ایران و جمهوری آذربایجان دو کشور را به یک ملت در دو دولت تبدیل کرده است؛ و ما هم مانند برادرانمان در این کشور از حفظ تمامیت ارضی و بازگشت مناطق اشغالی به سرزمین مادری خوشحال هستیم.
سفیر کشورمان در باکو خاطرنشان کرد: فراوانی تفاهم نامه‌های همکاری‌های علمی، فرهنگی و دانشگاهی دو کشور، نشان از عزم جدی ایران و جمهوری آذربایجان در تعمیق فرهنگ دو ملت دارد.
خانم دکتر گوهر بخشعلی اوا رئیس دانشگاه شرق شناسی آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان هم گفت: ایران کشوری قدرتمند و دارای تاریخ با عظمتی است و خوشحال هستیم که تاثیر زیادی در منطقه و جهان دارد.
وی، مناسبات علمی دانشگاه‌های دو کشور را خوب توصیف کرد و گفت: در این مدت حدود ۷۰ عنوان کتاب از منابع علمی ایران در زمینه‌های مختلف برای استفاده دانشجویان مقاطع دکتری ترجمه شده است و علاقمندان زیادی هم دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا