آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

ادامه اتهام زنی علی اف علیه ایران

رئیس جمهور آذربایجان در مصاحبه ه‎ای مطبوعاتی جدید خود، بار دیگر ادعاهایی را بر عیله ایران مطرح کرد.

«الهام علی اف»، رئیس جمهور آذربایجان، در مصاحبه مطبوعاتی با روزنامه ایتالیایی «لا ریپابلیکا» به تکرار اتهامات واهی خود درباره ایران پرداخت.

«علی ‎اف»، در پاسخ به سوالی درباره آنچه تنش‌ های اخیر این کشور با ایران خوانده شده، ادعا کرد «دلایل آنچه اتفاق می‌افتد به خاطر روابط ما با برخی کشور‌ها نیست، زیرا سیاست خارجی ما بسیار باز، شفاف، باثبات و همانطور که گفتم مستقل است.»

وی در ادامه ادعاهای خود با بیان این که «هر کس سعی کرد از بهانه‌ ای ساختگی استفاده کند و جمهوری آذربایجان را مسئول نوعی روابط با برخی دیگر از کشور‌ها بداند، شکست خورده چرا که این راه درستی نیست و به بن بست می‌انجامد»، مدعی شد «دلایل آنچه اتفاق افتاده، بسیار ساده است؛ جمهوری آذربایجان خواهان احترام به مرز‌های خود است.»

«الهام علی اف» در بخش دیگری با اشاره به این که «پس از آزادسازی قره باغ ما در مرز‌های خود مستقر شدیم، اما مسیر بین برخی از شهر‌های ارمنستان از قلمرو جمهوری آذربایجان عبور می‌کند»، مدعی شد «اما پس از آن ما متوجه شدیم که از این مسیر برای انتقال محموله‌ های غیر قانونی به قره باغ استفاده می‌شود؛ پیام ما ساده بود و ما خواهان قطع این روند شدیم.»

رئیس جمهور آذربایجان در ادامه اظهارات خود ادعا کرد: «ما این موضوع را علنی کرده و سفیر احضار کردیم، اما وضعیت بدتر شد و کامیون‌ های ایران به قره باغ افزایش یافت و ما این را توهین در نظر گرفتیم؛ پس ما تدابیر دیگری اتخاذ کردیم که کاملا مشروع هستند.»

«علی اف»، همچنین ادعا کرد: «ما همه اتهامات علیه آذربایجان را درباره دعوت از اسرائیل برای حضور در سرزمین‌های آزادشده در منطقه قره‌باغ رد می‌کنیم. اینها بهانه‌ای برای بی‌اعتبار کردن آذربایجان است. هر کس بخواهد می‌تواند برود، بررسی کند و دریابد در آنجا هیچ نیروی اسرائیلی‌ وجود ندارد.»

علی‌اف درباره اسناد فاش شده مربوط به پرونده پاندورا  که مواردی را علیه وی مطرح کرده است، گفت: «تنها پنج درصد موارد مطرح‌ شده حقیقت دارد. صادقانه بگویم، من آنچه را که مطرح شده بود نخواندم، ولی از مضمون آن مطلع شدم و شاید پنج درصد واقعیت داشته باشد، بقیه اغراق است.»

وی در توضیح ادعای مطرح‌شده گفت:‌ «من از ۱۸ سال پیش رئیس‌ جمهور آذربایجان هستم. قبل از آن تاجر بودم و رزومه‌ ام برای همه شناخته شده است و تاجر موفقی بودم. وقتی به‌ عنوان رئیس‌ جمهور انتخاب شدم فقیر نبودم. پس از به قدرت رسیدن همه کارهایم را متوقف کردم و کارهای تجاری را به خانواده‌ ام سپردم.

علی‌اف در ادامه افزود: «شاید برایتان باورپذیر باشد که برخلاف برخی‌ها در غرب که تمام اموال شان را برای گربه‌ ها و سگ‌ ها به ارث می‌گذارند، ما در آذربایجان مانند شما در ایتالیا به ارزش‌ های خانوادگی احترام می‌گذاریم. بنابراین  من کل سرمایه تجارتم را به پسرانم سپردم که در حال حاضر اموال را در اختیار دارند و تجارت می‌کنند.»

رئیس‌ جمهور آذربایجان بدون اشاره به این که به چه دلیل اسناد پاندورا (حاوی افشاگری‌های مالی علیه خانواده علی‌ اف) را نخوانده، تصریح کرد: «فرزندانم عمدتاً در آذربایجان و گاهی در خارج از کشور سرمایه‌ گذاری می‌کنند، همه فعالیت‌ های تجاری‌ شان شفاف و طبق قوانین بین‌ المللی است و هیچ‌ کس نمی‌تواند ادعا کند اقدامات شان اشتباه است.»

 

منبع: میزان

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا