آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

احتمال دست داشتن اوکراین در حمله تروریستی مسکو 

دبیر شورای امنیت روسیه از احتمال دخالت اوکراین در حمله تروریستی حومه مسکو سخن گفت

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، نیکولای پاتروشیف، دبیر شورای امنیت روسیه در مصاحبه با برنامه مستند تلویزیونی «مسکو.کرملین. پوتین»، اعلام کرد که دلایل بسیاری وجود دارد که نشان می دهد اوکراین در پس حمله تروریستی در سالن کنسرت تالار شهر کروکوس قرار دارد؛ اطلاعات دقیق‌تر در این خصوص بعدا ارائه خواهد شد

او در پاسخ به سوالی درباره احتمال دخالت کی‌یف در حمله تروریستی، گفت: «دلایل زیادی در این رابطه وجود دارد. کمیته تحقیقات روسیه داده‌های موجود را مطالعه و تجزیه و تحلیل خواهد کرد و اطلاعات در این زمینه را ارائه خواهد کرد.»

پاتروشیف افزود: هم سرویس‌های ویژه و هم سازمان‌های مجری قانون – در حال جمع آوری اطلاعات هستند و به موقع در مورد آن صحبت خواهند کرد

در اوکراین منتظر مهاجمان حمله تروریستی بودند

در این برنامه مستند، الکساندر بورتنیکوف، مدیر سرویس امنیت فدرال روسیه  (FSB) نیز یادآور شد که در اوکراین در انتظار عاملان این حمله تروریستی بودند. به گفته او، آنها «می‌خواستند مهاجمان را در آنجا به عنوان قهرمان بپذیرند».

این مقام امنیتی افزود: »گروه جنایتکاران قصد رفتن به خارج از کشور را داشتند و دقیقا می‌خواستند وارد خاک اوکراین شوند. طبق اطلاعات اولیه عملیاتی ما، آنها در آنجا مورد انتظار بودند و هدف این بود که به عنوان قهرمان از این افراد استقبال شود»

به گفته او، اطلاعات در این زمینه در حال نهایی شدن است.

مدیر  سرویس امنیت فدرال روسیه همچنین افزود که ایالات متحده اطلاعات کلی در مورد احتمال وقوع حملات تروریستی در این کشور را به مسکو مخابره کرده بود و طرف روسی این مسئله را مورد توجه قرار داده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا