آذربایجاناخبار

اجرای سند ضدارزشی ۲۰۳۰ در کابینه همسر رئیس جمهور آذربایجان

برابری جنسیتی در جمهوری آذربایجان در صدر اولویت های مقامات آذربایجان قرار گرفته است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، علی احمداف، معاون وزیر آموزش و پرورش آذربایجان در کنفرانس اهداف توسعه پایدار که با شعار زنان و پیشرفت در باکو برگزار شد ضمن بیان اینکه نادیده گرفتن حقوق برابری مرد و زن در بسیاری از نقاط جهان وجود دارد، اظهار داشته است که حقوق آموزشی و تحصیلی بسیاری از مردم جهان هم نادیده گرفته شده که دو سوم این آمار مربوط به زنان است.
به گفته وی قانون برابری زنان و مردان در قوانین اساسی بیش از ۱۴۰ کشور جهان وجود دارد لکن این مسئله در عمل آن طور که باید مشاهده نمی شود.
این مقام دولتی آذربایجان با پیشرفته خواندن کشورهایی که قانون برابری جنسیتی در آنها به اجرا گذاشته شده از جمهوری آذربایجان به عنوان یکی از کشورهایی که بیشترین توجه و تعهدات را در این مسئله برعهده گرفته یاد کرده است.
احمداف در حالی از وجود ۱۹ نماینده زن در پارلمان و واگذاری پست های کلان به بانوان آذری سخن به زبان آورده است که اقدامات و تلاش های دولت در تقابل با زنان محجبه و عدم رعایت حقوق شهروندی اسلام گرایان این کشور، نیات پشت پرده مقامات دولتی در اجرای سیاست غربزدگی و برهنگی که مغایر با مفروضات یک جامعه مسلمان می باشد را آشکار می سازد.
لازم به ذکر است که کشور جمهوری آذربایجان نیز با امضای پروتکل فرهنگی ۲۰۳۰ در تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۹۵ به جمع کشورهای متعهد در نظام آموزش جامع یونسکو اضافه شده است.

لینک خبر:http://www.sozazadligi.org/index.php/sosial1/12794

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا