اخبارروسیه

درخواست لغو ممنوعیت حجاب در مدارس موردووبا از رییس جمهور روسیه

در 11 فوریه دادگاه عالی روسیه درباره ممنوعیت حجاب در مدارس موردوویا جلسه ای برگزار خواهد کرد .

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  فاکت خبر، راویل عین الدین  رییس شورای مفتیان  روسیه  درباره این موضوع به رییس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین نامه ای سرگشاده تنظیم و ارسال کرده است . وی در این نامه درباره رعایت کردن حقوق دختران مسلمان در مدارس و همچنین امکان رفتن آنها به مدارس با پوشش اسلامی  را خواستار شده است. رئیس شورای مفتیان روسیه  نمونه آزادی حجاب را در جمهوری های خودمختار  چچنستان و تاتارستان مثال زده  و اجرای آزادی حجاب را نوعی سیاست دموکراتیک در جامعه شمرده که  این امر باعث جذب کردن افراد به سوی حکومت دانست .

او در ادامه درباره این موضوع این طور بیان کرد که دختران من با پوشش اسلامی و حجاب به مدارس عالی روسیه می روند و با این حال هیچ مشکلی وجود ندارد .

یکی از اعضای  ظریف وشکننده خانواده دختران کوچک آن خانواده هستند که با ممانعت از تحصیل با توجه به حجاب آنان  روحیه آنها  می شکند و این عملی است که در حال حاضر در  روسیه نیز مانند سایر نقاط دیگر  اتفاق می افتد.  با این حال ،روسیه کشوری است که برای دفاع از ارزشهای سنتی  خود با  اروپاو آمریکای شمالی مقابله کرده و در  روسیه پخش و مشاهده فیلم ها ، نوشته ها و کاریکاتور موهنی  که برعلیه پیامبر اکرم (ص )نوشته شده بود را ممنوع  اعلام کرد.

در پایان من از شما به عنوان یک پدر و مفتی درخواست می کنم که :از ارزشهای سنتی و دینی  ما دفاع کنید و درخواست تجدید نظر در مورد ممنوعیت حجاب در مدارس را  دارم .

 انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا