آذربایجاناخباراردبیلایران

اتصال راه‌آهن جمهوری آذربایجان به استان اردبیل رهاورد استانی کمیسیون ایران و آذربایجان

رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آذربایجان گفت: توافق درباره اتصال راه‌آهن جمهوری آذربایجان به پارس‌آباد مغان و ایجاد بندر خشک و نیز برخی همکاری‌ها در زمینه تراکتورسازی از جمله رهاورد مهم استانی کمیسیون مشترک دو کشور در باکو بود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، «محمود واعظی» در ارزیابی نتایج نشست کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان به‌ویژه در زمینه استان‌های همسایه این کشور افزود: حضور استانداران اردبیل و آذربایجان‌شرقی در این کمیسیون و نیز همراهی نمایندگان بخش خصوصی این دو استان و نیز استان آذربایجان‌غربی در نشست‌ها نتایج مثبتی در پی داشت.

وی خاطرنشان کرد: در جریان برگزاری نشست‌های کمیسیون علاوه‌بر توافق درباره اتصال راه‌آهن و بندر خشک در استان اردبیل، توافق‌هایی هم در زمینه تراکتورسازی صورت گرفت و راجع به صادرات این استان‌ها به نخجوان و جمهوری آذربایجان نیز مذاکراتی شد و در مجموع ارزیابی از حضور استانداران اردبیل و آذربایجان‌شرقی در این نشست‌ها بسیار مثبت است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آذربایجان گفت: یکی از تصمیمات در اجلاس سال گذشته(اجلاس دهم) این بود که به همکاری‌های استانی توجه ویژه‌ای داشته باشیم و از همین‌رو سفرهایی انجام شد، اینجانب به همراه آقای شاهین مصطفی اف، وزیر اقتصاد آذربایجان در تبریز نشست مشترک داشتیم و آقای خدابخش، استاندار اردبیل هم به همراه هیئت اقتصادی آبان ماه سفری به باکو داشته و همکاری‌ها و مذاکرات خیلی خوبی هم در آنجا داشتند.

وی یادآور شد: نتیجه این رفت و آمدها و دید و بازدیدها این شد که در یازدهمین کمیسیون مشترک، استانداران اردبیل و آذربایجان‌شرقی به همراه تعدادی از بازرگانان از اردبیل، ارومیه و تبریز حضور داشتند و به نظر می‌رسد این امر موجب نزدیکتر شدن همکاری‌ها خواهد شد.

یازدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان هفته گذشته به مدت سه روز در باکو و نخجوان برگزار شد، «مجید خدابخش»، استاندار اردبیل و «اسماعیل جبارزاده»، استاندار آذربایجان‌شرقی هم در قالب هیئت ایرانی در این کمیسیون حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا