آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

ابراز نگرانی سراسقف گرجستان در باره تداوم اختلاف ارضی با جمهوری آذربایجان

سراسقف کلیسای گرجستان برای کمک به مقامات تفلیس و باکو در زمینه حل اختلاف ارضی در باره منطقه محل استقرار «معبد گارجی» اعلام آمادگی کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری« او.ان.آ »جمهوری آذربایجان، در بیانیه ایلیای دوم تاکید شده است که نیروی دیگری برای ایجاد مشکل میان گرجستان و جمهوری آذربایجان در تلاش است و متاسفانه این نیرو در داخل دو کشور نیز حامیانی دارد.

سراسقف کلیسای گرجستان خواستار شد دو کشور از طریق مذاکره این اختلاف را حل کنند.

همچنین به گزارش خبرگزاری برخط جمهوری آذربایجان، خلف خلف اف، معاون وزیر امور خارجه و نماینده جمهوری آذربایجان در امور مرزی این کشور گفت: حضور زائران گرجی در معبد گارجی همواره با نظارت مرزبانان جمهوری آذربایجان انجام شده است.

خلف خلف اف گفت: جمهوری آذربایجان و گرجستان بطور خودکار وارث مرزهای برجای مانده از شوروی شده اند و این مرزها به کنترل نیروهای مرزبانی دو کشور درآمده است.

پیش تر، در پی نخستین دور مذاکرات باکو و تفلیس برای حل اختلاف ارضی دو کشور در خصوص منطقه محل استقرار معبد گارجی، سالومه زورابیشویلی، رییس جمهوری گرجستان ابراز امیدواری کرد که با حل این مساله، هیچ نیرویی نتواند میان گرجستان و جمهوری آذربایجان اختلاف ایجاد کند.

ژنرال الچین قلی اف، فرمانده مرزبانی جمهوری آذربایجان نیز با تیموراز ککلیدزه، رییس پلیس مرزی گرجستان دیدار کرد.

برخی از فعالان سیاسی در جمهوری آذربایجان ابراز نگرانی کرده اند که بر اثر فشار سیاسی و روانی و تبلیغاتی گرجستان، باکو از تملک جمهوری آذربایجان بر منطقه کشیکچی داق که معبد گرجی در آنجا واقع است، چشم پوشی کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا