آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

احداث پایگاه نظامی جدید روسیه در ارمنستان

گمانه زنی ها حاکی از آن است که روسیه قصد ایجاد یک پایگاه نظامی جدید در ارمنستان را دارد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، اخبار اولیه در مورد احداث یک پایگاه نظامی جدید روسیه در خاک ارمنستان اواسط ماه گذشته میلادی منتشر شد، زمانی که دولت ایروان در یکی از جلسات کابینه، با تصمیم در مورد اصلاحات در پروتکلی ۳ اکتبر ۲۰۱۲ برای استقرار پایگاه نظامی روسیه در قلمروی ارمنستان موافقت کرد.

گفته می شود نقاط استقرار پایگاه نظامی روسیه و ترکیب زمین و اموال غیرمنقول در حال واگذاری به طرف روسی است و مستندات قانونی در حال تغییر است.

اما در واقع، این تصمیم در مورد تاسیس یک پایگاه نظامی جدید است که پروتکل جداگانه شماره ۲ در ارتباط با آن امضا می شود. بدنبال آن قرارداد بین المللی منعقد می شود که البته هنوز نهایی نشده و باید به امضای دو طرف روسی و ارمنستانی برسد.

این گزارش، ایجاد پایگاه نظامی روسیه در ارمنستان را به معنای آن دانست که کشاندن ایروان به جنگی جدید برای متجاوزان چندان آسان نخواهد بود و روس ها در هر جنگ احتمالی مشارکت خواهند کرد و این احتمال وجود دارد که مسکو به دنبال تشکیل یک اتحاد جدید در ارمنستان باشد.

بنا بر این گزارش، زمین های اختصاص یافته برای پایگاه نظامی جدید روسیه، در مرزهای اجرایی جوامع بزرگ نویمبریان و برد در استان تاووش است و آن طور که اطلاعات به دست آمده نشان می دهد، پایگاه نظامی روسیه در شهرک های آیگیپار و وسکیپار و همچنین در قلمرو جامعه نویمبریان قرار می گیرد و حدود ۲ هزار نیروی نظامی روسی در آن مستقر می شوند.

منبع: ایرنا

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا