آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومیقره باغقفقاز جنوبی

ابراز نارضایتی روسیه از اظهارات اخیر پاشینیان

خبرگزاری دولتی روسیه از ابراز نارضایتی مسکو در خصوص اظهارات اخیر «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان خبر داد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، خبرگزاری دولتی روسیه «تاس» غروب دوشنبه به وقت تهران گزارش کرد که روسیه از اظهارات «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در مورد این کشور به شدت ناراضی است.

یک منبع دیپلماتیک روس که مایل به افشای نام خود نبود گفت: روسیه به شدت از این اظهارات ناراضی است و آن‌ها را غیر قابل قبول می‌داند.

پاشینیان در گفت‌و‌گو با نشریه ایتالیایی مدعی شده بود که روسیه در حال دور شدن از «قفقاز جنوبی» است. پاشینیان وابستگی امنیتی به یک کشور را اشتباه راهبردی خواند.

این در حالی است که روسیه با تلاش‌ها و پادرمیانی خود توانست به جنگ دوم قره باغ بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان خاتمه دهد و هم اینک نیز در مسیر رفع تنش بین این دو کشور  واقع در قفقاز جنوبی تلاش‌های مستمری دارد.

این منبع دیپلماتیک در ادامه اظهار داشت: روسیه به عنوان نزدیک‌ترین همسایه و دوست ارمنستان، قصد ترک این منطقه را ندارد و ارمنستان نیز نباید به ابزار غرب برای بیرون راندن روسیه تبدیل شود.

به گفته این مقام روس، کرملین روابط با ارمنستان را در حوزه‌های امنیتی و اقتصادی نه به عنوان وابستگی یک کشور به کشور دیگر، بلکه به عنوان یک شراکت برابر و دوجانبه می‌بیند.

این منبع دیپلماتیک همچنین ادعاها مبنی بر بی‌تفاوتی روسیه به حمله جمهوری  آذربایجان به خاک ارمنستان را بی‌اساس خواند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا