آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

ابراز ناراحتی نماینده مجلس جمهوری آذربایجان از ارادت مردم این کشور به علمای شیعه

فاضل مصطفی، نماینده افراطی و منحرف مجلس جمهوری آذربایجان ضمن ابراز ناراحتی از ارادت و علاقه مردم این کشور به مراجع عالیقدر شیعه، آنها را با لفظ «دین چی» مورد خطاب قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، فاضل مصطفی، نماینده مجلس جمهوری آذربایجان که به تلاش برای ترویج افکار فرقه ضاله نورچی های ترکیه و پان ترکیسم در این کشور شهرت دارد، از ارادت اکثریت مردم جمهوری آذربایجان به مرحوم حضرت آیت الله امام خمینی (ره) و سایر مراجع عالیقدر شیعه ابراز ناراحتی کرده و مدعی شد این اکثریت دیندار نبوده و دین چی هستند!
در ادامه جنجال جریان های پان ترکیست و آتئیست و صهیونیست بخاطر ویدئوی عذرخواهی رشاد داغلی، یکی از خوانندگان سبک میخانه در جمهوری آذربایجان از دینداران این کشور، فاضل مصطفی در مصاحبه با سایت اوخو با اهانت آشکار به مردم دیندار جمهوری آذربایجان گفت: « در جمهوری آذربایجان “دین چی” ها اکثریت بزرگ را تشکیل می دهند. اما، در کشور ده درصد انسان وجود دارند که عاقل و با سواد هستند و دین را به عنوان سبک زندگی زیانبار انتخاب نکرده اند! اصل، نظر آنهاست. عذرخواهی از فلان دین چی حرکت درستی نیست. برعکس، اگر به هر شکلی به کسی اهانت کرده ای، در اینجا عذرخواهی مشکلی ندارد. این در جامعه ما زود به زود اتفاق می افتد. وقتی درباره دین فیلم ساخته می شود، دین چی ها می گویند که در این فیلم به دین من اهانت کرده اید. آخر مگر تو کی هستی؟ مگر صاحب دین و خدا و پیغمیر هستید؟

در جامعه ما اینطور فکر می کنند که اگر نام سیّد، خمینی، سیستانی را ببری، این ها نام نماد دین است. چنین چیزی نیست. اشخاص نمی توانند نماد دین باشند. نماد دین، قرآن کریم است. حتی از پیامبر هم انتقاد می کردند. پیامبر خودش در آن زمان به کسانی که به وی اهانت می کردند، اینگونه کینه نمی ورزید! چطور می شود مسلمانی که راه پیامبر را می رود، اینگونه کینه می ورزد و کسی را نمی بخشد؟ چنین رویکرد ابتدایی و مزخرفی فقط در جمهوری آذربایجان بروز می کند. زیرا، این چیزی است که ناشی از جهالت و بی سوادی است. به همین علت، لازم نیست که بخاطر مطالبه برخی افراد، عذرخواهی شود. زمانی در جامعه ما احمق هایی بودند که به محض بیان فکری، می آمدند و می گفتند که از ملت عذرخواهی کن! به این ها باید گفت که تو کی هستی؟ چکاره ملت هستی؟ در ایران نیز از خمینی انتقاد می کنند. خوب که چی؟ مگر در آنجا همه می آیند عذرخواهی می کنند؟ صرف نظر از هویت افراد، نمی توان به کسی اهانت کرد. اما، اگر انتقاد شود و در میخانه (سبکی از خوانندگی بداهه گویی در جمهوری آذربایجان) نام کسی برده شود، چرا باید عذرخواهی شود؟»

این نماینده مجلس جمهوری آذربایجان با بی احترامی و اهانت به افکار و عقاید مردم جمهوری آذربایجان تاکید کرد: « در مورد دینداران نیز مساله همین گونه است. شما کی هستید که طلب عذرخواهی می کنید؟ اگر هر کس یک شیخ و یک ملّا را به عنوان رهبر خود بر می گزیند، این چه ارتباطی با من دارد؟ من آذربایجانی هستم و در دولتی لائیک زندگی می کنم. این میخانه است. می توان در میخانه نام هر کسی را برد!»
این نماینده مجلس جمهوری آذربایجان که به کینه ورزی و اهانت به شیعیان این کشور و شخصیت های دینی و روحانی مورد احترام مردم شهرت دارد، افزود: « آنها نام ها را مقدس سازی کرده اند. می گویند که نمی توان نام فلان کس را برد. چرا؟ شما کیستید؟ شما افرادی را که قاتل این همه انسان هستند، پیشروان دین قرار داده اید! آیا این شدنی است؟»
گفتنی است طی روزهای اخیر در پی ابراز ناراحتی و رنجش مردم مسلمان جمهوری آذربایجان از یک بند سخیف از بداهه گویی رشاد داغلی، خواننده میخانه چی جمهوری آذربایجان که در آن از مرحوم امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله بهجت (ره) به طرز بی ادبانه ای یاد شده است، رشاد داغلی با انتشار ویدئویی بخاطر رنجش دینداران جمهوری آذربایجان اظهار تاسف کرد و گفت که بخاطر بداهه گویی نتوانسته است فکرش را به درستی بیان کند!
درپی این توضیح رشاد داغلی، طیف پان ترکیست ها و آتئیست ها و تظاهرکنندگان به آزادی و لائیسم و سکولاریسم در عرصه رسانه ای و شبکه های اجتماعی جمهوری آذربایجان جنجال گسترده ای را علیه دینداران جمهوری آذربایجان به پا کرده اند و رشاد داغلی را متهم کردند که تحت فشار و تهدید برخی افراد دیندار مجبور به عذرخواهی شده است!
به گزارش سایت پراودا، رشاد داغلی مجددا در توضیحی دیگر تاکید کرد که هیچ کس وی را مبجور به عذرخواهی نکرده و تحت فشار نگذاشته است، اما او با مشاهده رنجش دوستان و آشنایان دیندارش، از آنها عذر خواسته است.
همچنین آقا امیروف، برادر رشاد داغلی در گفتگو با سایت تلگراف خواستار پایان این جنجال بیهوده علیه برادرش شد و گفت: « برادرم در ویدئویی که منتشر کرد، در مورد همه چیز توضیح داد و عذرخواهی کرد. نمی خواهیم این مساله ادامه یابد و بزرگ شود.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا