آخرین اخبارآذربایجاناخباراردبیلعمومی

ابراز ناراحتی سایت “تلگراف” جمهوری آذربایجان از هشدار امام جمعه اردبیل درباره حضور رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان

سایت "تلگراف" جمهوری آذربایجان در واکنش مغرضانه به برگزاری مراسم "روز 19 ژانویه"، "روز همبستگی آذری های مسلمان جهان" در اردبیل و سخنرانی سید حسن عاملی، امام جمعه اردبیل در این مراسم، ادعا کرد که سید حسن عاملی ترجمان مخصوص خود را از واقعه 20 ژانویه ارایه و تحریف کرد!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، تلگراف نوشت: « سید حسن عاملی، امام جمعه اردبیل مجددا به میدان بازگشت! او در 19 ژانویه هم خطبه سنتی خود را بیان کرده و هم روز 20 ژانویه را به طرز مخصوص خود ترجمه و ارایه کرد. حسن عاملی در مراسمی که تحت نام “روز مسلمانان آذربایجانی دنیا” برگزار شد، تحریف خود را اینگونه ارایه داده است که ماه ژانویه برای آذربایجانی ها خیلی مهم و فراموش نشدنی است، زیرا در این روز تلاش 70 ساله کمونیست ها پوچ شد و آذربایجانی های جمهوری آذربایجان با قطع کردن سیم خاردارها، از رود ارس عبور کردند و به ایران آمدند. این در وهله نخست حرکت بزرگی است و از عشق و محبت به سرزمین پدری و اجاق نیاکان و اینکه هنوز هم به ایران تعلق دارند، ناشی می شد.» تلگراف افزوده است: امام جمعه اردبیل در تحلیل گشایش سفارت آذربایجان در اسراییل نیز از طرف ملت آذربایجان، دولت آذربایجان را متهم کرده و گفته است: ما حق نداریم که دشمنان امت اسلام را به سرزمین پاک و وطنمان بیاوریم و بجای عادی سازی مناسبات، بهتر است که به خیانت های این رژیم به امت اسلام و قرآن نظر انداخته شود. ما آذری ها بخاطر حضور رژیم صهیونیستی در منطقه مان تحقیر شده ایم و به هیچ وجه این رسوایی را نخواهیم پذیرفت و به سفیر رژیم صهیونیستی در آذربایجان می گوییم که بیان کند که آذربایجانی های دنیا هیچ رابطه ای با این رژیم جعلی ندارند!

تلگراف افزوده است؛ مراسم مشابهی در تبریز نیز برگزار شده است، اما بجای گزارش متنی، فقط گزارش تصویری از آن منتشر شده است.

تلگراف خاطرنشان کرده است که مدتی است به ابتکار حسن عاملی، روز 31 دسامبر، روز همبستگی آذربایجانی های دنیا نیز به شکل متفاوتی ارایه می شود و این روز به عنوان ” روز ابراز اشتیاق آذربایجانی های شمالی به وطن تاریخی، ایران که در حسرتش مانده بودند، ارایه می شود و متاسفانه همگامی برخی مهاجران سیاسی در موضوع 20 ژانویه و مساله حاکمیت نیز با دیدگاه های حسن عاملی هماهنگی می کند و موجب تکمیل آن می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا