آذربایجاناخباراردبیلارمنستانایرانعمومیقره باغقره باغویژه

آیت الله سید حسن عاملی: در جنگ قره باغ ایلچی بیگ نگذاشت ژنرال های ایرانی مناطق اشغالی را آزاد کنند

امام جمعه اردبیل گفت: یکی از مقصران اصلی وضعیت کنونی قره باغ، ابوالفضل ایلچی بیگ رئیس جمهور اسبق آذربایجان است، در زمان او ژنرال های ایرانی حاضر بودند همه چیز را به نفع آذربایجان تمام بکنند ولی او نگذاشت.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در پیام ویدئویی به مردم جمهوری آذربایجان ضمن تایید اظهارات اخیر رئیس جمهور آذربایجان در تعیین مقصر جنگ فعلی قره باغ، آن را تکمیل و یکی دیگر از مسببین اصلی جنگ قره باغ را معرفی کرد.

آیت الله عاملی گفت: رئیس جمهوری آذربایجان امروز مطلبی گفتند و من می خواهم آن را تکمیل کنم رئیس جمهور گفت: مقصر اصلی این وضعیت (جنگ قره باغ)، ارمنستان و کشورهایی است که دوست دارند اشغال ادامه داشته باشد، این سخن حقی است مسبب این وضعیت ارمنستان و چند کشوری است که وی از نام بردن آنها واهمه دارد، آنها عبارتند از گروه مینسک که در راس آنها آمریکا، روسیه و فرانسه قرار دارند آنها سبب شده اند کار به اینجا برسد و این همه انسان جان خود را از دست بدهند‌.
در اینجا یک مقصر اصلی از قلم افتاده است. یکی از این مقصران، ابوالفضل ایلچی بیگ رئیس جمهور اسبق آذربایجان است، در زمان او ژنرال های ایرانی حاضر بودند همه چیز را به نفع آذربایجان تمام بکنند در آن صورت معضل قره باغ برای همیشه حل می شد و خاک آذربایجان به آذربایجان بر می گشت و غائله قره باغ از ریشه حل می‌شد اما ابوالفضل گفت: قره باغ را به ارمنی ها میدهیم اما با دست ایرانی‌ها آزاد نمی کنیم!!!
اگر آن تعصب ملی، نژادپرستی و تفکر و اندیشه سیاه نبود ایران همه چیز را تمام کرده بود الان کسی شهید نمی‌شد و غائله ای نبود و یک میلیون آواره به موطن خود باز می گشتند.
همه این مصیبت ها را ایلچی بیگ به بار آورد، هم به ایران ضربه زد و تمام زحمات ایران را هدر داد و هم به آذربایجان ضربه زد و مصائب امروز را ببار آورد.
نمایند ولی فقیه در استان افزود: کشورهایی را هم که رئیس‌جمهور (آذربایجان) به عنوان مقصر اعلام می‌کند باید نقششان بیشتر روشن شود. در اوایل این جنگ سفیر آمریکا در ایروان گفت وزیرخارجه آمریکا جناب پمپئو گفت تشکر می‌کنم از گرجستان که راه‌های هوایی را باز کرد تا سلاح روسیه به ارمنستان منتقل شود. عزیزان من، دشمن را گم نکنید این کار، کار آمریکا است. یار اصلی ارمنستان خود آمریکاست.

در همان زمان ابوالفضل در مصاحبه با یکی از کانالهای ترکیه گفته “آن زمان من (آذربایجان) به پول نیاز داشتیم ایران دو دستی این پول را میداد، نگرفتم آمدم از ترکیه بگیرم ترکیه در شرایط سخت من و آذربایجان را رها کرد و این پول را به ما نداد.
عزیزان من، آگاه باشید ایران امتحان خود را پس داده الان هم علمای بزرگ و سیاستمداران ما تلاش و برای پیروزی ملت آذربایجان دعا می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا