آذربایجاناخباراردبیلایرانخطبه هاعمومی

آیت الله عاملی: خروج ترامپ از برجام سبب تسریع در حرکت ایران به سمت اعتلای هسته‌ای شد

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: خروج ترامپ از برجام باعث شد محدودیت‌ها بشکند و ایران به سرعت به طرف اعتلای هسته‌ای برود.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، آیت الله سید حسن عاملی در بخشی از خطبه های نماز جمعه اردبیل گفت: جو عمومی آمریکا بر علیه جان بولتون ترامپ را  قانع کرد که برای حفظ جایگاه خود در انتخابات آینده آمریکا او را برکنار کند؛ ایران باید در یک جنگ روانی وسیع این پیام را به ملت آمریکا برساند که برجام وسیع‌ترین محدودیت را برای ایران در موضوع توان هسته‌ای درست کرده بود و این برای امنیت دنیا و آمریکا و منطقه بسیار خوب بود اما خروج ترامپ از برجام باعث شد این محدودیت‌ها بشکند و ایران به سرعت به طرف اعتلای هسته‌ای برود.

وی افزود: نفوذ این پیام در ملت آمریکا آنها را قویاً بر علیه ترامپ می شوراند و این مسئله صد درصد در روحیه ترامپ که شخصیت انفعالی دارد اثر می‌گذارد و او به برجام برمی‌گردد.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: از همین حالا ترامپ متوجه خبط خود شده اما عارش می‌آید که بعد از خروج از برجام دوباره به برجام برگردد او باید بگوید «العار خیر من رکوب النار»! نه اینکه بگوید« النار خیر من رکوب العار»!

عاملی افزود: در نشر این پیام و در جا افتادن این جنگ روانی مصاحبه های وزیر خارجه و سخنگوی وزارت خارجه بسیار مهم است.

وی گفت: یک افتضاح بزرگ ترامپ این است که آمریکا از عربستان برابر حمله پهپادها به آرامکو دفاع نکرد و در حمله اخیر یمنی‌ها به نجران نیز که یک زلزله عظیم برای عربستان بود فقط تماشا کرد؛ ارتش یمن در این حمله ۳۵۰ کیلومتر از اراضی خود را آزاد کرد.

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: اصلا معلوم نیست آمریکا، سلاح‌های آمریکایی و پایگاه های آمریکایی کجا هستند؟! اقدامات انصارالله و حملات سرنوشت‌ساز آنها به عربستان و سکوت آمریکا و بلکه تماشای آمریکا باعث شده که این تفکر پیدا شود که تمام خریدهای میلیاردی عربستان مخصوصاً در ۵ سال گذشته کاملا هدر و بی مصرف بوده است.

عاملی گفت: در ۵ سال گذشته عربستان میلیاردها دلار برای خرید سلاح‌های پیشرفته آمریکا هزینه کرده اما ذره‌ای به حال او فایده نداشته و اعتراض داخل عربستان مخصوصا نخبگان را برانگیخته است. بن سلمان همچنان که ولیعهد است، از ترس کودتا وزیر دفاع هم هست. در نتیجه مسؤولیت همه این شکست ها بر عهده اوست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا