آذربایجاناخباراردبیل

آیت الله عاملی: از آذریهای جهان می خواهم که همانند سال گذشته،تاسوا و عاشورا را در یک مکان به عزاداری بپردازند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه اردبیل کربلا را مدرسه ای جامع برای تمام بشریت با عالی ترین سرفصلهای اخلاقی، اجتماعی و حماسی برشمرد.
حضرت آیت الله عاملی اظهار داشت: قیام امام، قیامی ضروری و کاملا عقلانی برای احیای تراث نبوی است به همین جهت نقطه اشتراک بین شیعه و اهل سنت است.
وی از همین رهگذر از عزاداری اهل سنت استان و غرب گیلان تجلیل و آنها را به برگزاری هرچه باشکوه تر عزاداری و احسانات و نذورات دعوت کرد.
نماینده ولی فقیه در استان از تمام آذری های جهان که در سال گذشته در تاسوعا و عاشورای حسینی اجتماعات عظیم در یک نقطه شهر تشکیل دادند و از آذری های تهران و کرج که قرار است امروز در تهران اجتماع عظیم داشته باشند تشکر کرد و از تمام آذری های جهان در کشورهای مختلف دعوت کرد که امسال باشکوه تر از گذشته و با اجتماعات عظیم خود، قدرت اسلام و عظمت فرهنگ حسینی را به مرءای و منظر جهانیان بگذارند.
وی ادامه داد: استفاده از هویت جمعی دشمنان را مأیوس و شیطنت آنها را قطع و بیگانگان را به تأمل وا می دارد و یک جریان تبلیغی بسیار ناب، خالص و مؤثر است.
امام جمعه اردبیل افزود: این اجتماعات سوء استفاده از دین نیست و هیچ دولتی نباید تصور کند این عزاداری ها و اجتماعات و بیرق های عزا با استقلال و حاکمیت ملی آن کشور منافات دارد و بالعکس با تربیت روح حماسی و شجاعت و غیرت بهترین کمک و قوت برای حفظ ان در کشور از تطاول و چپاول و تعدی بیگانگان در زمانهای سخت است.
وی ادامه داد: تجربه تاریخ ثابت کرده هرگونه مخالفت با عزاداری و اجتماعات و تخلیه روحی عزاداران موجب شعله ور شدن بیشتر عشق و علاقه به امام حسین (علیه السلام) و حادثه کربلا می گردد.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش انتهایی خطبه ها با اشاره به اطلاعیه دیوان محاسبات در خصوص خیانت حقوق بگیران نجومی گفت: این عمل، خیانت به ملت و بیت المال و به وثوق مردمی بود و خائن، لیاقت ماندن در هیچ مسئولیتی را ندارد و اینها باید هرچه سریعتر توسط دولت عزل و مبالغ مأخوذه به بیت المال برگردانده شود.
وی با اشاره به اینکه مجلس دو وظیفه مهم قانون گذاری و نظارت دارد و از مجلسیان خواست با ارائه طرح های کارشناسانه و علمی گریزگاه های به ظاهر قانونی مدیران مختلف را ببندند و با این کار وظیفه قانونی خود را کامل کنند.
خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: دشمن می خواهد با سوء استفاده از این حادثه، نظام مدیریتی کشور را خائن نشان دهد ولی ملت باید توجه کنند که این خیانت کنندگان چهار دهم درصد مدیران کشور را شامل می شوند.
وی در خاتمه با تجلیل و تشکر از وزیر محترم نیرو به خاطر حضور در استان و در نمازجمعه از ایشان خواست حقابه دشت مغان را از دست تطاول عوامل متعدی حفظ نماید.
وی با اشاره به اینکه سهم اختصاصی استان از قزل اوزن به هیچ وجه مناسب با حجم تولید آب جنوب استان نیست از ایشان خواست انصاف در این باب حتما لحاظ شود
حضرت آیت الله عاملی همچنین با اشاره به ضمانت خود برای صاحبان اراضی محل سد کوثر و واگذاری زمین های لازم به وزارت نیرو توسط اهالی، از وزیر محترم خواست در پرداخت مطالبه صاحبان زمین تسریع فرمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا