اخباراردبیلایران

آیت الله عاملی:هدف از تشکیل ناتوی عربی–آمریکایی کوبیدن خط مقاومت به دست کشورهای عربی است

امام جمعه اردبیل گفت: برنامه آمریکا کوبیدن مسلمان‌ها با دست مسلمان‌ها است و اخیرا با تشکیل ناتوی عربی – آمریکایی می‌خواهد خط مقاومت را به دست کشورهای عربی بکوبد تا برای اسرائیل امنیت درست کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه شهر اردبیل اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) نماد حقیقی عزت ملی مردم ایران و نماد بیداری و بصیرت ملت ما و نماد غیرت دینی و شجاعت بی نظیر ملت و نماد مقاومت و سازش ناپذیری و نماد توحید بود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تقسیم اسلام به اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی را از ابتکارات بسیار خطیر امام راحل دانست و گفت: حضرت امام(ره) با تبیین اسلام آمریکایی و هجمه به آن روی درد اصلی امت اسلام دست گذاشته است.

وی افزود: امام راحل هیچ وقت از اصول اسلام و انقلاب عدول نکردند و هیچ وقت مرعوب قدرت ظاهری استکبار جهانی و جامعه به اصطلاح جهانی و ادبیات آنها نشدند، حمایت از تسخیر لانه جاسوسی و انقلاب دوم خواندن آن و در همان حادثه بیان اینکه “آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند” و امثال این اقدامات انقلابی و حماسی نشان می‌دهد که حضرت امام(ره) مشی مستقل سیاسی داشته و متاثر از معیارهای متعارف غربی نبوده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل بازاریان و کسبه را به رعایت انصاف در معامله با مهمانان خداوند دعوت کرد و از متمولان خواست با خداوند معامله کرده، طبق سیره معصومین(ع) از مازاد نیاز خود نواقص زندگی مستمندان را با نیت صدقه تامین کنند.

عاملی با عطف توجه اهالی به روایاتی که تاکید ویژه بر دادن افطاری به مستمندان دارد، از اهالی دعوت کرد با خرید شیفت بعد از ظهر نانوایی‌ها در مناطق محروم به روایات فوق عمل کنند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری از خیرینی که سال‌هاست این سنت حسنه را در استان اجرا می‌کنند تشکر کرد.

وی با اشاره به تشکیل ناتوی عربی –آمریکایی گفت: برنامه آمریکا کوبیدن مسلمان‌ها با دست مسلمان‌هاست  و با تشکیل ناتوی عربی – آمریکایی می‌خواهد خط مقاومت را به دست کشورهای عربی بکوبد تا برای اسرائیل و انرژی امنیت درست کند و آخر سر سراغ خود خائنین خواهد آمد.

عاملی تصریح کرد: زمینه‌ساز این خیانت‌ها کشورهای به ظاهر اسلامی منطقه و در راس آنها عربستان است؛ عربستان دو ائتلاف تشکیل داد و هر دو شکست خورد و حالا برای ترمیم شخصیت کریه خود دست به این خیانت زده است.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: ترامپ در عربستان مثل شیر ظاهر شد ولی در اسرائیل در برابر صهیونیست‌ها در نهایت انفعال بود و این نشان از عمق نفوذ صهیونیسم در سران آمریکا دارد.

وی با انتقاد شدید از مفتیان عربستان که به قدسیت حضور ترامپ و خانواده او در سرزمین وحی فتوی داده و شاه سلمان را سفینه‌النجاه خوانده‌اند، افزود: اولوالامری که آنها می‌گویند سفینه النجاه هستند تماما سفینه الفرق امت بوده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار کرد: ائتلاف‌های ساختگی و مبتنی بر دلار هیچ وقت جواب نداده و نخواهد داد، چنین خیانت‌هایی سبب افزایش اقتدار ایران اسلامی در منطقه و محبوبیت مضاعف در میان ملت‌های مسلمان می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا