آخرین اخباراخباراردبیلایرانخطبه ها

آیت الله عاملی:ذخیره مواد غذایی اضافی مورد نیاز مردم جایز نیست/بازگشت به برجام بدون لغو تحریم‌ها، افتادن در تله بزرگ است

امام جمعه اردبیل گفت: ذخیره خوراک اضافی مورد نیاز مردم، عقلا، عرفاً و شرعاً جایز نیست و موجب اضرار به دیگران و تامین کننده منویات شوم دشمنان است.

آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل، اظهار کرد: عزیزان توجه کنند که اجناس خوراکی مورد احتیاج در ایران به حد کافی موجود است، اما اگر مردم احساس کنند کمبود وجود دارد، اجناس دنیا را هم جمع کنند پاسخگو نخواهد بود.

وی افزود: روغن نباتی به حد کفایت موجود است اما اگر هرکس در جایی روغن نباتی دید به خیال اینکه نایاب است بگوید حتماً چند حلب بخرم در این صورت اگر کارخانجات شب و روز هم کار و تولید نمایند جواب‌گو نخواهد بود.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: من از عزیزان مصرا می‌خواهم که لوازم خوراکی را زائد بر نیاز در خانه‌ها انبار نکنند و موجب اذیت و آزار دیگران مخصوصاً در ایام عید نشوند، ذخیره خوراک اضافی مورد نیاز مردم عقلا، عرفاً و شرعاً جایز نیست و موجب اضرار به دیگران و تامین کننده منویات شوم دشمنان است.

وی تاکید کرد: در این چند سال، دشمن چندین بار به دروغ پیش‌گویی کرد که برف وحشتناک یا سیل وحشتناک و یا زلزله وحشتناک به ایران خواهد آمد که در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه است. آنها از این طریق می‌خواستند مردم به فروشگاه‌ها هجوم بیاورند تا اجناس نایاب و مشکل امنیتی درست شود اما در اهداف شوم خود ناکام ماندند. جای تاسف است که این روزها عده‌ای به راحتی اهداف آنها را ناخواسته پیاده می‌کنند.

جشن نیکوکاری برای اثبات و نشان دادن مروت است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در موسم جشن نیکوکاری هستیم؛ جشن نیکوکاری برای اثبات و نشان دادن مروت است.

وی افزود: یعنی انسان‌ها یک خانواده را تشکیل می‌دهند؛ بزرگ این خانواده خود خداست و محبوب‌ترین عضو این خانواده در نزد خدا کسی است که بیشترین نفع و خدمت را به مردم داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: حالا که یک خانواده را تشکیل می‌دهیم پس باید توجه کنیم که این شرط مروت نیست که در یک خانواده یکی بهره‌مند و دیگری محروم بماند، هرکس می‌خواهد در شب عید با وجدان راحت در کنار خانواده خود باشد در این امر خیر شرکت نماید.

لزوم بازگشت آمریکا به شروط برجام

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به اقدامات آمریکا، اظهار داشت: دولت آمریکا و اروپایی‌ها می‌خواهند توپ را به زمین ایران بیاندازند و در یک جنگ روانی ناجوانمردانه ایران را مقصر جلوه دهند و افکار عمومی ملت ایران را تسخیر کنند.

وی ادامه داد: چهل سال است که ملت ما مجرم اصلی را شناخته و مثل ماه شب چهارده برای ملت ما آشکار است که آمریکا برای اولین بار پیمان را شکسته و یک سند رسمی را زیر پا گذاشته و اروپا را نیز با تهدید با خود همراه کرده است.

عاملی تصریح کرد: کسی که به امضای خود حرمت قائل نیست، دولتی که به امضاء جامعه جهانی حرمت قائل نیست، سیستمی که به امضاء شورای امنیت سازمان ملل حرمت قائل نیست، نباید بدون تضمین با او وارد معامله شد.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: ایران اعلام کرده که آماده مذاکره با آمریکا در قالب ۱+۵ است اما به شرطی که آمریکا به شروط برجام برگردد.

وی اذعان داشت: یک رکن بزرگ جنگ روانی این است که در مناقشات بین المللی جای مقصر و محق را عوض کنند. در برجام، آمریکا و اروپا به تعهدات خود ذره‌ای عمل نکردند و سه سال سخت‌ترین و شدیدترین فشار اقتصادی و تحریم ویرانگر را به ایران تحمیل کردند اما دستگاه رسانه‌ای غرب تماما تبلیغ می‌کند که ایران مقصر است.

اقدامات رسانه‌ای دشمن در مقصر جلوه دادن ایران

وی ادامه داد: دشمن با تمام توان رسانه‌ای به میدان آمده تا تقصیر را گردن ایران بیاندازد. ایران دو حرف کاملا حساب شده دارد؛ اول اینکه هرکس از توافق خارج شده، باید به توافق برگردد و به تعهدات خود عمل نماید و دوم اینکه اگر برنگشتید، زور گفتید و گردن کلفتی کردید، در آن صورت تنها چیزی که ایران از آمریکا می‌خواهد ضمانت برای عدم تکرار اقدامات ترامپ است. این ضمانت فقط با یک چیز محقق می شود و آن عبارت است از برداشتن تحریم‌ها تا معلوم شود قصد غدر و مکر ندارند.

بازگشت به برجام بدون لغو تحریم‌ها، افتادن در تله بزرگ است

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان داشت: وقتی بانک مرکزی را تحریم و ما را از خرید دارو برای بیماران صعب العلاج محروم کرده‌اید، این بزرگترین دلیل است که شما قصد اصلاح ندارید بلکه قصد شما باز این است که در این معامله همه چیز بگیرید و هیچ چیز ندهید.

وی تاکید کرد: آنها می‌خواهند ایران را در این مذاکره در موضع انفعال و احتیاج قرار دهند چون می‌گویند بعد از بازگشت ایران ما باید راستی آزمایی کنیم، یعنی ماه‌ها و بلکه سال‌ها ایران باید به دست آمریکا نگاه کند که هر وقت عشق آمریکا کشید و صلاح دانست بگوید برگشت ایران راست یا دروغ است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اذعان داشت: بازگشت به برجام بدون برداشته شدن تحریم، افتادن در یک چاه طویل و تله بزرگ است و عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا