اخباراردبیل

آیت الله عاملی:حجاج بازمانده از سفر حج هزینه سفر را به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص دهند

امام جمعه اردبیل گفت: با توجه به تعطیلی حج امسال، از حجاجی که در آستانه تشرف به خانه خدا بودند، انتظار می‌رود هزینه‌های این سفر را به امر نیک و خداپسندانه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص بدهند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر امروز در دیدار با اعضای ستاد دیه استان اردبیل با اشاره به فرا رسیدن نیمه ماه رمضان و روز ولادت امام حسن مجتبی (ع) به خصلت‌های آن حضرت به عنوان کریم اهل بیت در کمک و دستگیری به فقرا و نیازمندان به عنوان یک سیره پاک و بی‌نظیر اشاره کرده و بر تقویت نیت‌های خداپسندانه در جامعه تاکید کرد.

وی تصریح کرد: ما امروز زندانیانی را سراغ داریم که از بد حادثه و به شکل غیر عمد به زندان افتاده و خود و خانواده آنها دچار مشکلات و تنگناهای بسیاری هستند که آزادی این زندانیان حتی از عبادت و اطاعت در ماه رمضان اجر و پاداشی بالاتر دارد.

امام جمعه اردبیل از جامعه خیرین و افراد متمول خواست تا در آزادی این زندانیان به معنای واقعی کمک و یاری کنند تا به تدریج در این ماه شریف زمینه آزادی این زندانیان فراهم آید.

عاملی با بیان اینکه در این زمینه همه ساله جشن‌های گلریزانی برگزار می‌شود تا زمینه دستگیری چنین انسان‌های در بند فراهم آید، گفت: حقیقت و روح مکتب اسلام توجه به همنوع و تلاش برای غمگساری است چرا که مکتب اسلام مکتب بر گرفته از اندیشه‌هایی است که در آن می‌توان به راحتی آموزه‌هایی را بر گرفته از سیره پاک ائمه اطهار و اهل بیت به خوبی مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان باید فرصت خودسازی معنوی فردی و اجتماعی را مهم و ارزشمند تلقی کرد، افزود: به دور از عبادت‌هایی که در این ماه پرفضیلت به آن تاکید شده، حقیقت روزه‌داری احساس درد دیگران با چشیدن طعم گرسنگی و همچنین نداری‌هایی است که برخی‌ خانواده‌ها با آن روبه‌رو هستند.

عاملی بیان کرد: آزادی یک زندانی و کمک برای حل مشکلات خانواده‌های نیازمند و باز کردن گره‌ای در این ماه آرامش روحی و روانی بی‌نظیری به همراه دارد که شاید نظیر آن را نمی‌توان در روح سایر عبادت‌ها و اطاعت‌ها جستجو کرد.

جشن گلریزان قرار است شب چهاردهم ماه مبارک رمضان در سالن ولایت اردبیل با حضور مسؤولان و جامعه خیرین برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی با هدف آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد برگزار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا