آذربایجاناخبارعمومی

آیت‌الله نوری همدانی: تغییر الفبای جمهوری آذربایجان مرا متاثر کرد

آیت‌الله حسین نوری‌ همدانی پس از بازگشت از سفر به جمهوری آذربایجان گفت: مردم این کشور سابقه درخشانی در محبت به اهل بیت(ع) دارند و آنچه در این سفر مرا متاثر کرد تغییر الفبای این کشور به لاتین است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی، از مراجع عظام تقلید هفته گذشته در دیدار با ایرانیان مقیم جمهوری آذربایجان در باکو، اظهار داشتند: اسلام، مردم و ولایت سه رکن اصلی انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شوند که هر یک از این رکن‌ها در جای خود بسیار مهم و قابل توجه هستند.
ایشان با بیان اینکه مردم ایران برای احیای اسلام و جاری شدن مکتب اهل بیت عصمت و طهارت در جامعه انقلاب کردند، افزود: این انقلاب نه تنها ملت ایران را از یوغ مستکبران رها کرد، بلکه مستضعفان و محرومان سراسر جهان را نیز بیدار کرد.
این مرجع تقلید ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی ایران از بدو پیروزی انقلاب با انواع توطئه‌ و فتنه به دنبال براندازی نظام ولایی بوده و هستند، چنانکه از هر تلاشی برای تحقق این هدف شوم خود فروگذار نیستند، در جنگ 8 ساله تحمیلی نیز کشورهای مختلف جهان برای سرنگونی نظام اسلامی ایران با یکدیگر متحد شده بودند.
آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه امروز کل مستضعفان جهان چشم به انقلاب اسلامی ایران دوخته‌اند، تصریح کرد: این انقلاب لرزه بر اندام استکبار انداخته است، از این رو باید شما ایرانیان مقیم جمهوری آذربایجان فکر و عمل‌تان مروج آرمان های انقلاب اسلامی ایران باشد.
وی ایرانیان مقیم خارج از کشور را منادی و مبلغ انقلاب اسلامی ایران معرفی کرد و گفت: آن چیزی که طی چند روز گذشته بنده را واقعا متأثر کرده است و در هیچ جا اعلام نکرده‌ام، تغییر الفبای مردم جمهوری آذربایجان است.
این مرجع تقلید افزود: حروف و الفبای ما همان حروف قرآن است، دشمنان اسلام برای آن که میان مردم آذربایجان و معارف قرآنی و اهل بیت سدی ایجاد کنند، ابتدا الفبای آنان را تغییر دادند و بدین ترتیب حجابی میان مردم و فرهنگ اسلامی ایجاد کردند.
در حاشیه دیدار حضرت آیت الله حسین نوری همدانی با ایرانیان مقیم جمهوری آذربایجان در باکو، یک زوج اهل آذربایجان زندگی مشترک خود را با دعای خیر این مرجع تقلید آغاز کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا