آذربایجاناخبارعمومی

آلودگی دریای خزر از سوی واحدهای تولیدی و تفریحی جمهوری آذربایجان

رییس اداره نظارت بر محیط زیست دریای خزر وزارت محیط زیست و ذخایر طبیعی جمهوری آذربایجان گفت: فاضلاب های صنعتی و خانگی همچنان دریای خزر را آلوده می کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه خبری رپورت، ارسطو حسن اف افزود: بازرسی های اخیر انجام گرفته در واحد های اقتصادی و تفریحی فعال در امتداد سواحل خزر آلودگی دریا با فاضلاب های صنعتی و خانگی را بار دیگر نشان داد.
به گفته وی، نبود دستگاههای مدرن تصفیه فاضلاب و با به کار گیری دستگاههای فرسوده در این واحد ها موجب آلودگی دریای خزر می شود.
به گفته حسن اف، در کارخانه کنسرو سازی «قفقاز» و نیز چند واحد تفریحی فعال در مناطق شمالی جمهوری آذربایجان در سواحل دریای خزر، واحد تولیدی لوله سازی «Azərboru »، کارخانه تعمیر کشتی ها در شبه جزیره آبشرون و نیز چند واحد تفریحی و استراحتگاه فعال در بخش جنوبی این کشور دستگاههای فرسوده تصفیه فاضلاب به کار گرفته شده است.
این مقام آذری خاطرنشان کرد؛ در برخی از واحدهای تولیدی و تفریحی فعال در ساحل دریای خزر بطور کلی دستگاههایی برای تصفیه فاضلاب ها نصب نشده است.
حسن اف گفت: بر اساس نتایج بازرسی های انجام گرفته، اقدامات لازم علیه آن عده از واحدهای تولیدی و تفریحی که بر اثر فعالیت آنها آلودگی دریا همچنان ادامه دارد، انجام خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا