اخبارعمومیگرجستان

آلمان ۵۰ شهروند گرجستانی را اخراج کرد

دولت آلمان روز گذشته ( چهارشنبه )۵۰ شهروند گرجستانی را در رابطه با نقض مقررات رژیم بدون روادید اخراج کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه خبری « آپسنی» گرجستان ،دولت آلمان همچنین در صدد است گروه دیگری از شهروندان گرجستانی را اخراج کند.
این پایگاه خبری افزود: ۶۵ نفر از اتباع گرجستان نیزدر ماه فوریه امسال – بهمن ماه سال گذشته – در رابطه با نقض رژیم بدون روادید از آلمان و ۱۵ نفر از شهروندان این کشور از اتریش اخراج شدند.
براساس این گزارش،مسئولان ایالت «نوردراین وستفالن» آلمان یک ماه پیش خواستار لغو رژیم بدون روادید اتحادیه اروپا و گرجستان شدند.
این در حالی است که ظرف یک ماه گذشته تعداد متقاضیان پناهندگی از آلمان با پاسپورت گرجستانی از ۱۷۰ تا ۷۴۳ نفر افزایش یافته است.
نقض رژیم بدون روادید از سوی شهروندان گرجستانی و افزایش تعداد متقاضیان پناهندگی از این کشور نگرانی هایی در اروپا در پی داشت و اتحادیه اروپا مدتی پیش این موضوع را به درخواست آلمان بررسی کرد.
گرجستان بعنوان یکی از کشورهای قفقاز جنوبی با مساحت ۶۹٫۷ هزار کیلومتر مربع و با سه میلیون و ۷۱۸ هزار نفر جمعیت که پس از کسب استقلال ملی عمده هدف خود را عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو اعلام کرده است ، در پنج سال اخیر برای لغو رژیم روادید با این اتحادیه تلاش کرد.
اتحادیه اروپا ۲۸ مارس سال ۲۰۱۷ میلادی ( ۸ فروردین ) تصمیم خود در باره لغو رژیم روادید برای شهروندان گرجستان را اعلام کرد و بدین ترتیب اتباع این کشور امکان سفر بدون روادید ۹۰ روزه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به دست آوردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا