آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

آغاز همه پرسی در منطقه دونباس برای پیوستن به روسیه

در دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوهانسک و چند منطقه تحت کنترل روسیه، برگزاری همه پرسی سراسری درباره پیوستن به ترکیب فدراسیون روسیه آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوهانسک و همچنین در مناطق تحت کنترل روسیه در خرسون و زاپروژیه، از صبح امروز جمعه، برگزاری همه پرسی سراسری درباره پیوستن به ترکیب فدراسیون روسیه آغاز شده است.

هرچند در شرایط اجرای عملیات نظامی، مشکلاتی در این رابطه وجود دارد، ولی مقامات محلی تمامی تدابیر لازم برای ایجاد حداکثر امنیت برای شرکت کنندگان در این همه پرسی را اتخاذ کرده‌ اند.

لازم به یادآوری است، چند روز قبل اعلام شده بود مردم ساکن مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیه در خاک اوکراین در جریان همه پرسی که از 23 تا 27 ماه سپتامبر (اول تا پنجم مهر ماه) برگزار می شود، دیدگاه خود درباره پیوستن به ترکیب روسیه را اعلام خواهند کرد.

دنیس پوشیلین، رئیس جمهور مردمی دونتسک، پیش از این با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در این باره صحبت و از وی درخواست کرده بود، در صورت اتخاذ تصمیم مثبت ساکنان این منطقه، «در کوتاه ترین زمان ممکن» موضوع پیوستن جمهوری دونتسک به ترکیب روسیه را بررسی کند.

در همین رابطه نظرسنجی انجام شده نشان داده است که اکثریت قریب به اتفاق ساکنان دونتسک و لوهانسک و همچنین مناطق خرسون و زاپروژیه از  پیوستن به روسیه حمایت می‌کنند: 94 درصد از مردم دونتسک، از آمادگی خود برای شرکت در همه پرسی به نفع پیوستن به روسیه صحبت کردند. در منطقه لوهانسک 93 درصد از شهروندان بالغ از این گزینه حمایت کردند، در منطقه زاپروژیه 87 درصد شهروندان آماده حمایت از این موضوع بوده و در منطقه خرسون نیز 80 درصد.

ویچسلاو والودین، رئیس دومای دولتی روسیه تاکید کرده است که اگر مردم جمهوری‌های دونباس در جریان همه پرسی اراده قاطع خود را مبنی بر این که می خواهند بخشی از خاک روسیه باشند، اعلام کنند، نمایندگان دوما از این تمایل آنها حمایت خواهند کرد.

منبع: تسنیم

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا